Технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266102

Анотація

Мета статті – визначити технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» та «примарного тону» у вокальному мистецтві. Методологія дослідження базується на цілісному аналізі виконавського, викладацького досвіду видатних співаків, педагогів, власному досвіді авторки статті в синергії з працями музикознавців та науковців, використаного з метою виявлення специфіки функціонування «перехідних тонів» та «примарного тону» в структурі оперної партії як художньої цілісності; виконавському аналізі, націленому на визначення технічної специфіки вокального співу на «перехідних тонах» та «примарного тону», тлумачних як втілення специфічно-музичної змістовності «паріння людського духу» над «прозою життя»; умовою вивчення предмету дослідження постає історичний підхід, спираючись на який, оперний співак має обирати відповідні виконавсько-стильові ракурси виконання оперної партії задля розкриття «мистецької правди» вокалізації. Наукова новизна дослідження зумовлена: виявленням специфіки синтезу вчення про «перехідні тони» та «примарний тон», сформованих в італійській і німецькій школах, що набули значення складової вітчизняного вокального виконавства; тлумаченням співацького голосу як інструменту розкриття художнього змісту музичного твору за умов базування на принципі взаємодії виконавських регістрів. Висновки. Визначено технічні та виражально-змістові функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії; пояснено значення «перехідних тонів» та «примарного тону» як уявлень виконавського музикознавства в процесі формування стилістичної ерудиції і технічної майстерності вокалістів-виконавців; розкрито досвід технічного виконавства, виражально-емоційного значення «перехідних тонів» та «примарного тону», набутого одеською вокальною школою.

Ключові слова: вокальне виконавство, оперний спів, «перехідні тони», «примарний тон», вокально-регістрова стратегія.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Номер

Розділ

Музичне мистецтво