Технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266102Анотація
Мета статті – визначити технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» та «примарного тону» у вокальному мистецтві. Методологія дослідження базується на цілісному аналізі виконавського, викладацького досвіду видатних співаків, педагогів, власному досвіді авторки статті в синергії з працями музикознавців та науковців, використаного з метою виявлення специфіки функціонування «перехідних тонів» та «примарного тону» в структурі оперної партії як художньої цілісності; виконавському аналізі, націленому на визначення технічної специфіки вокального співу на «перехідних тонах» та «примарного тону», тлумачних як втілення специфічно-музичної змістовності «паріння людського духу» над «прозою життя»; умовою вивчення предмету дослідження постає історичний підхід, спираючись на який, оперний співак має обирати відповідні виконавсько-стильові ракурси виконання оперної партії задля розкриття «мистецької правди» вокалізації. Наукова новизна дослідження зумовлена: виявленням специфіки синтезу вчення про «перехідні тони» та «примарний тон», сформованих в італійській і німецькій школах, що набули значення складової вітчизняного вокального виконавства; тлумаченням співацького голосу як інструменту розкриття художнього змісту музичного твору за умов базування на принципі взаємодії виконавських регістрів. Висновки. Визначено технічні та виражально-змістові функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії; пояснено значення «перехідних тонів» та «примарного тону» як уявлень виконавського музикознавства в процесі формування стилістичної ерудиції і технічної майстерності вокалістів-виконавців; розкрито досвід технічного виконавства, виражально-емоційного значення «перехідних тонів» та «примарного тону», набутого одеською вокальною школою.
Ключові слова: вокальне виконавство, оперний спів, «перехідні тони», «примарний тон», вокально-регістрова стратегія.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.