Технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266102Анотація
Мета статті – визначити технічні та виражально-змістовні функції «перехідних тонів» та «примарного тону» у вокальному мистецтві. Методологія дослідження базується на цілісному аналізі виконавського, викладацького досвіду видатних співаків, педагогів, власному досвіді авторки статті в синергії з працями музикознавців та науковців, використаного з метою виявлення специфіки функціонування «перехідних тонів» та «примарного тону» в структурі оперної партії як художньої цілісності; виконавському аналізі, націленому на визначення технічної специфіки вокального співу на «перехідних тонах» та «примарного тону», тлумачних як втілення специфічно-музичної змістовності «паріння людського духу» над «прозою життя»; умовою вивчення предмету дослідження постає історичний підхід, спираючись на який, оперний співак має обирати відповідні виконавсько-стильові ракурси виконання оперної партії задля розкриття «мистецької правди» вокалізації. Наукова новизна дослідження зумовлена: виявленням специфіки синтезу вчення про «перехідні тони» та «примарний тон», сформованих в італійській і німецькій школах, що набули значення складової вітчизняного вокального виконавства; тлумаченням співацького голосу як інструменту розкриття художнього змісту музичного твору за умов базування на принципі взаємодії виконавських регістрів. Висновки. Визначено технічні та виражально-змістові функції «перехідних тонів» і «примарного тону» в контексті вокально-регістрової виконавської стратегії; пояснено значення «перехідних тонів» та «примарного тону» як уявлень виконавського музикознавства в процесі формування стилістичної ерудиції і технічної майстерності вокалістів-виконавців; розкрито досвід технічного виконавства, виражально-емоційного значення «перехідних тонів» та «примарного тону», набутого одеською вокальною школою.
Ключові слова: вокальне виконавство, оперний спів, «перехідні тони», «примарний тон», вокально-регістрова стратегія.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.