Концерт для саксофона і струнного оркестру Л.-Е. Ларссона в контексті українсько-шведських історичних зв’язків і традицій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266118

Анотація

Мета дослідження – визначення історичних зв’язків Швеції та України, що дасть змогу в аналізі Концерту для саксофона та струнного оркестру Л.-Е. Ларссона виявити відмітні національні риси музичного твору. Методологічною основою є інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні, як це вказано в працях Д. Андросової, О. Маркової, О. Муравської, з акцентуацією на герменевтичному та стильово-компаративному аналізі. Наукова новизна визначається першістю у виділенні національних рис шведського композиторського мислення порівняно з досягненнями композиторської продукції України, а також тим, що вперше в музикознавстві України й Китаю саксофонний Концерт Л.-Е. Ларссона став предметом музикознавчого аналізу. Висновки. Пам’ять про історичну зумовленість візантійським обґрунтуванням культури Київської Русі і вікінгів-варягів майбутньої Швеції, контактів українського козацтва і Швеції XVII століття дає змогу впевнено поставитися до лірично-мелодичних збігів у музичному висловленні Швеції та України, з яких перша виділяється зі скандинавського оточення своєю довірою до популярної сфери й до академізму професійно-композиторського вираження. Аналіз Концерту для саксофона зі струнним оркестром Л.-Е. Ларссона, здійснений уперше в українському й китайському музикознавстві, засвідчив помітність національних рис вираження шведського майстра саме в академічній ліричності мислення, що виділяється на тлі явного співвіднесення його композиції зі здобутками Г. Малера і Я. Сібеліуса.

Ключові слова: жанр концерту в музиці, стиль у музиці, національний стиль, історичні традиції і музика, шведська музика, українська музика.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Номер

Розділ

Музичне мистецтво