МУЗИЧНЕ ВИКОНАВСТВО В КОНТЕКСТІ ФЕНОМЕНУ ПОСТМОДЕРНІСТСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277636Анотація
Мета статті – виявити особливості та тенденції сучасного музичного виконавства крізь призму феномену постмодерністської музичної культури. Методологія дослідження. Застосовано аналітичний метод; системний метод, завдяки якому розглянуто постмодерністичну музичну культуру як цілісність; історичний метод та метод культурологічного аналізу, що посприяли розумінню шляхів формування і розвитку музичного виконавства, а також сутності музичного виконавства як соціокультурного явища; метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Проаналізовано характерні ознаки музичного постмодернізму; виявлено особливості та тенденції розвитку сучасного музичного виконавства в контексті культури постмодернізму; розглянуто проблематику виконавської інтерпретації крізь призму концепції постмодернізму. Висновки. Сформовані в минулих століттях інститути музичного виконавства в сучасному соціокультурному просторі зберігають свої позиції, проте характерним явищем наразі стає посилення тенденцій, народжених добою постмодернізму. На основі концептуальних принципів постмодерністської музичної культури у виконавстві: формуються безпрецедентні інтерпретаційні підходи до музичного тексту, спрямовані на залучення як елітарного, так і масового слухача, актуалізуються прийоми поєднання та еклектики різноманітних поглядів і художніх традицій, діалогізму з різними цивілізаціями й історичними періодами. Власне виявлення в контексті специфіки музичного виконавства отримує концепція «смерті автора», реалізуючись у новій, постмодерністській стратегії інтерпретації нотного тексту та значно розширюючи авторські можливості виконавців. Специфіка музичного виконавства за доби постмодернізму полягає в унікальних підходах до інтерпретаційної діяльності, що, зокрема, передає ключові риси свого часу, відтворює особливу місію людини в сучасному світі, відображає культурне життя та ін.
Ключові слова: постмодернізм, музична культура, музичне виконавство, виконавська інтерпретація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.