МУЗИЧНЕ ВИКОНАВСТВО В КОНТЕКСТІ ФЕНОМЕНУ ПОСТМОДЕРНІСТСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277636Анотація
Мета статті – виявити особливості та тенденції сучасного музичного виконавства крізь призму феномену постмодерністської музичної культури. Методологія дослідження. Застосовано аналітичний метод; системний метод, завдяки якому розглянуто постмодерністичну музичну культуру як цілісність; історичний метод та метод культурологічного аналізу, що посприяли розумінню шляхів формування і розвитку музичного виконавства, а також сутності музичного виконавства як соціокультурного явища; метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Проаналізовано характерні ознаки музичного постмодернізму; виявлено особливості та тенденції розвитку сучасного музичного виконавства в контексті культури постмодернізму; розглянуто проблематику виконавської інтерпретації крізь призму концепції постмодернізму. Висновки. Сформовані в минулих століттях інститути музичного виконавства в сучасному соціокультурному просторі зберігають свої позиції, проте характерним явищем наразі стає посилення тенденцій, народжених добою постмодернізму. На основі концептуальних принципів постмодерністської музичної культури у виконавстві: формуються безпрецедентні інтерпретаційні підходи до музичного тексту, спрямовані на залучення як елітарного, так і масового слухача, актуалізуються прийоми поєднання та еклектики різноманітних поглядів і художніх традицій, діалогізму з різними цивілізаціями й історичними періодами. Власне виявлення в контексті специфіки музичного виконавства отримує концепція «смерті автора», реалізуючись у новій, постмодерністській стратегії інтерпретації нотного тексту та значно розширюючи авторські можливості виконавців. Специфіка музичного виконавства за доби постмодернізму полягає в унікальних підходах до інтерпретаційної діяльності, що, зокрема, передає ключові риси свого часу, відтворює особливу місію людини в сучасному світі, відображає культурне життя та ін.
Ключові слова: постмодернізм, музична культура, музичне виконавство, виконавська інтерпретація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.