АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Людмила Поліщук
  • Катерина Гайдукевич

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286871

Анотація

Мета статті – здійснити аналіз значимості академічної культури для закладів вищої освіти України та обґрунтувати стратегічні напрями її розвитку. Методологія дослідження, що застосовувалася під час наукової розвідки, ґрунтується на міждисциплінарному підході, а також охоплює загальнонаукові методи систематизації та аналізу досліджуваного питання, що дозволило конкретизувати й обґрунтувати стратегічні підходи до розвитку академічної культури в університетській спільноті. Завдання наукового пошуку зумовили необхідність застосування аналітичного підходу, що дозволило окреслити позитиви та недоліки процесу запровадження академічної культури в заклади вищої освіти. Наукова новизна полягає у розкритті сутності та значимості академічної культури у закладах вищої освіти України; науковому обґрунтуванні стратегічних напрямів політики академічної культури в контексті мотивації та заохочення. Висновки. Розбудова простору академічної культури вимагає удосконалення багатьох чинників у системі закладів вищої освіти: від виявлення й доведення випадків недоброчесності до застосування належних інструментів як методів покарання. І саме ці питання знаходять відображення у більшості вітчизняних праць та публікацій, присвячених питанням академічної доброчесності. Для запровадження високого рівня академічної культури в університетській спільноті варто дотримуватися таких кроків: мати чітку, дієву й прозору систему підтримки високого рівня академічної культури в освітній інституції; акцентувати на можливостях здобувачів, а не на заборонах, метафоричних обмеженнях й залякуванні; синтезувати академічну культуру та навчальний простір шляхом цілісної структури будь-якої освітньої компоненти.

Ключові слова: заклад вищої освіти, академічна культура, академічна доброчесність, академічні цінності, студентська спільнота, система мотивацій та заохочень.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-03

Номер

Розділ

Культурологія