МЕТАФІЗИКА ЕПОХАЛЬНИХ СИНХРОНІЗАЦІЙ І МУЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286894Анотація
Метою роботи є прослідковування закономірного характеру тих історичних метафізичних уподібнень, що закладені повторністю соціальних змін від століття до століття і викликають відповідні мистецько-стильові аналогії, угрунтовані у віросповідальних і культуротворчих тяжіннях націй. Методологічна основа – інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні, компаративно-герменевтичні пролонгації інтонаційності в працях Д. Андросової, Т. Вєркіної, О. Козаренка, І. Котляревського, І. Ляшенка, Лю Бінцяна, О. Маркової, О. Муравської, О. Соколової, ін., із застосуванням науково-дослідницьких методів: мистецтвознавчо-аналітичного, описово-історичного, культурно-регіоністичного, релігієзнавчого, ін. Наукова новизна роботи зумовлюється оригінальністю співвіднесення шарів культури і мистецтва за логікою їх епохального стильово-мислительного збігу, зокрема це мистецтвознавчі паралелі ідейно-державотворчих установлень, поведінкових-етичних нормативів революційних верств Китаю та Італії 1840–1850-х років, переважання струнно-щипкового інструментарію як знак ренесансного мислення у Європі і Китаї, уловлювання впливів рококо на козацьку культуру України з виділенням жіночої творчої участі, ін. Висновки. Виявлення ренесансних рис культури в націях Сходу зобов’язує до впізнавання аналогій з Європою, що зафіксовано в паралелі буттєво-поведінкових і культурно-мистецьких акцій діячів італійського Рісорджіменто («Відродження Італії» як здійснення романтичної утопії) і китайського Тайпінтяньго (здійснена – ненадовго - вибудова утопії «Небесного міста» як Відродження величі древнього Китаю). Також введене твердження оригінального ренесансного «двоєсвіту» у двоконфесійній ягеллонській Польщі, в якій складова Козацької України демонструвала дотичність до величних досягнень просалонного аристократичного інструменталізму в бутті кобзарів-бандуристів і пісенно-мадригального жіночого творчого виявлення.
Ключові слова: метафізика історії, ренесанс, культура, музична культура, епохальний стиль мислення, музичний стиль.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.