МЕЙНІНГЕНСЬКИЙ ТЕАТР ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ: КРЕАТИВНІСТЬ МЕХАНІЗМІВ РЕЖИСУРИ ЛЮДВІГА КРОНЕКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286911Анотація
Мета роботи. Охарактеризувати та висвітлити художньо-творчу діяльність Мейнінгенського театру та професійну майстерність, креативність механізмів режисури Людвіга Кронека. Методологія дослідження полягає у застосуванні мистецтвознавчого методу для комплексного дослідження та розуміння всіх складових природи сценічної творчості та режисерської діяльності мейнінгенського театру відповідного періоду, її художньо-естетичної цінності; структурного методу та системного підходу у сполученні з історичним для ґрунтовного дослідження творчого досвіду театру мейнінгенців та його режисури, аналізу характерних відмінностей художньої діяльності; функціонального методу для аналізу суттєво-практичної складової образно-творчого процесу, прагматичних характеристик театрального ансамблю та режисерських експлікацій німецького театру мейнінгенців другої половини ХІХ століття; аналітичного методу для розгляду сутності прийомів та засобів практичного втілення художнього твору, перетворення його у сценічну дійсність за допомогою спеціальних професійних способів та засобів ідейно-емоційної виразності. Новизна дослідження полягає у комплексному аналізі творчої майстерності Людвіга Кронека, креативності механізмів його театральної режисури та значущості професійного досвіду майстра для сценічного фахового процесу сучасного театру. Висновки. Досвід піар-ходу Л. Кронека – режисера і керівника Мейнінгенського театру другої половини ХІХ століття вражає сьогодення своєю доцільністю у театральному процесі сценічної творчості, а саме: новаціями майстра у вирішенні масових сцен постановок, виконанні рольового матеріалу кожним виконавцем за допомогою всіх засобів та вмінь високого артистизму. Цілісність всіх способів побудови синтетичного художньо-образного сценічного полотна досягалося митцем завдяки комплексних вмінь задумів режисерських рішень – світла, декорацій, мізансцен та виконавству акторського ансамблю. Сучасна театральна режисура як і завжди знаходиться у постійному процесі винаходу новітніх оригінальних рішень створення сценічної форми, образно-асоціативного розкриття драматургічного твору як художньої форми мистецтва театру. І у своїх надбажаннях митці підмосток Мельпомени не повинні забувати плідний досвід попередників, як стояли у витоків фаху режисури як головного творця візуально-видовищного дійства.
Ключові слова: режисерська діяльність, Людвіг Кронек, Мейнінгенський театр, режисер, актор, театр.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.