СИНЕСТЕЗІЯ В МУЗИЦІ НА ПРИКЛАДІ «КОЛЬОРІВ» Б. АППЕРМОНТА ДЛЯ ТРОМБОНУ З ОРКЕСТРОМ / ФОРТЕПІАНО

Автор(и)

  • Анатолій Міненко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289860

Анотація

Метою роботи є дослідження явища синестезії в контексті музичного твору Б. Аппермонта «Кольори» і виявлення об’єктивних закономірностей і зв’язку поміж звуковою та кольоровою палітрами, а також формуванням певних спільних асоціацій. Методологією дослідження є застосування герменевтичного методу для тлумачення певних положень загальнонаукових методів аналізу, синтезу. Використання порівняльного методу дослідження сприяло виявленню інтонаційних моделей, що забезпечило увиразнення синестезійних відповідностей у загальній формі та засобах виразовості. Також використано структурний метод для організації викладу матеріалу дослідження, компаративний для з’ясування особливостей тих чи інших концептуальних позицій. Наукова новизна роботи зумовлена дослідженням синестезії крізь призму аналізу сучасного твору, що є яскравим втіленням синтетичного сприйняття мистецтва, а також увиразнення емоційних відтінків буквальної музичної колористики. Висновки. Незважаючи на суб’єктивність сприйняття людиною музики, існує ціла низка об’єктивних асоціацій емоційного забарвлення звуку крізь призму мистецької колористики. Це зумовлює ширше трактування композиторського інструментарію задля додаткового втілення суб’єктивного авторського мислення. Подібні засоби емоційного відображення ще не набули широкого застосування у композиторській спадщині і потребують додаткових досліджень.

Ключові слова: синестезія, кольоровий слух, Берт Аппермонт, тромбон, «Кольори» для тромбону з оркестром і фортепіано.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво