ТЕАТР ОДНОГО АКТОРА: КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ ЗАСОБІВ І ПРИЙОМІВ ІДЕЙНО-ЕМОЦІЙНОЇ ВИРАЗНОСТІ СЦЕНІЧНОГО ФОРМОТВОРЕННЯ МОНОВИСТАВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302109Анотація
Мета роботи – висвітлити та надати певне теоретичне обґрунтування засобів і прийомів ідейно-емоційної виразності у сценічному формотворенні моновистав театру одного актора. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного методу для цілісного аналізу засобів і прийомі ідейно-емоційної виразності в моновиставах, визначенні категорій домінанти сценічної дії, комплементарності словесної та фізичної дії в сценічному втіленні цих форм; мистецтвознавчого методу для розуміння художньо-творчої діяльності театру одного актора, його мистецької значущості, реалізації оригінальних режисерських та акторських задумів, затребуваності у сучасних театральних практиках та розуміння жанрового плану дійств, їх характерних ознак; системного методу для проведення аналізу алгоритму порядку дій виконавця, універсального балансу системи виконання творцями дискретного процесу формотворення моновистави за допомогою необхідних навичок та вмінь для досягнення певного ідейно-емоційного вирішення; методу моделювання для дослідження засобів ідейно-емоційної виразності, їх комплементарності у різних способах моделювання сценічної орієнтації щодо вибору засобів і прийомів мистецької артистичності рольового матеріалу; функціонального методу для обґрунтування характерних засобів створення сценічного образу дійової особи ролі у різних жанрах моновистав. Новизна дослідження полягає в комплексному підході до аналізу професійних компетенцій артиста театру одного актора, ступеню його кваліфікаційних артистичних можливостей та засобів ідейно-емоційної виразності у моновиставах, їх комплементарності у сценічному формотворенні дійства. Висновки. Отже, виконавець театру одного актора повинен володіти універсальним артистизмом, високою технікою професіонала як майстра пластичної, словесної, багатообразної техніки театральної дієвості, якому підвладні всі прийоми і засоби сценічної виразності, манери та мотивації образної театральної гри, компліментарність запропонованих обставин постановки, режисерські вирішення масштабності сценічного простору і часу, атмосфери дійства для ідейно цілісного формотворення сценічного високохудожнього твору. Загалом, артист театру одного актора повинен бути взірцем еталону висококваліфікованого професіонала ігрового театру.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.