ТЕАТР ОДНОГО АКТОРА: КОМПЛЕМЕНТАРНІСТЬ ЗАСОБІВ І ПРИЙОМІВ ІДЕЙНО-ЕМОЦІЙНОЇ ВИРАЗНОСТІ СЦЕНІЧНОГО ФОРМОТВОРЕННЯ МОНОВИСТАВ

Автор(и)

  • Тетяна Нечаєнко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302109

Анотація

Мета роботи – висвітлити та надати певне теоретичне обґрунтування засобів і прийомів ідейно-емоційної виразності у сценічному формотворенні моновистав театру одного актора. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного методу для цілісного аналізу засобів і прийомі ідейно-емоційної виразності в моновиставах, визначенні категорій домінанти сценічної дії, комплементарності словесної та фізичної дії в сценічному втіленні цих форм; мистецтвознавчого методу для розуміння художньо-творчої діяльності театру одного актора, його мистецької значущості, реалізації оригінальних режисерських та акторських задумів, затребуваності у сучасних театральних практиках та розуміння жанрового плану дійств, їх характерних ознак; системного методу для проведення аналізу алгоритму порядку дій виконавця, універсального балансу системи виконання творцями дискретного процесу формотворення моновистави за допомогою необхідних навичок та вмінь для досягнення певного ідейно-емоційного вирішення; методу моделювання для дослідження засобів ідейно-емоційної виразності, їх комплементарності у різних способах моделювання сценічної орієнтації щодо вибору засобів і прийомів мистецької артистичності рольового матеріалу; функціонального методу для обґрунтування характерних засобів створення сценічного образу дійової особи ролі у різних жанрах моновистав. Новизна дослідження полягає в комплексному підході до аналізу професійних компетенцій артиста театру одного актора, ступеню його кваліфікаційних артистичних можливостей та засобів ідейно-емоційної виразності у моновиставах, їх комплементарності у сценічному формотворенні дійства. Висновки. Отже, виконавець театру одного актора повинен володіти універсальним артистизмом, високою технікою професіонала як майстра пластичної, словесної, багатообразної техніки театральної дієвості, якому підвладні всі прийоми і засоби сценічної виразності, манери та мотивації образної театральної гри, компліментарність запропонованих обставин постановки, режисерські вирішення масштабності сценічного простору і часу, атмосфери дійства для ідейно цілісного формотворення сценічного високохудожнього твору. Загалом, артист театру одного актора повинен бути взірцем еталону висококваліфікованого професіонала ігрового театру.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-16

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво