ГРОМАДСЬКА КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ІНДИКАТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Автор(и)

  • Ольга Копієвська

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308254

Анотація

Мета статті – проаналізувати теоретичні підходи та концепції до поняття «громадська креативність», визначити її багатогранний ресурс у процесах ефективного функціонування туристичних дестинацій. Методологія дослідження включає загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення досліджуваної проблеми, які дозволили визначити й науково обґрунтувати наявні теорії, концептуальні підходи до розуміння таких понять, як: громадська креативність, індикатори креативних впливів, туристична дестинація. Мета й завдання статті зумовили застосування аксіологічного підходу, що дало змогу виявити в розглянутих теоріях міждисциплінарний характер, виявити персоналізовані наукові позиції. Використання аналітичного методу дозволило виявити концептуальні засади щодо подальших наукових перспектив осмислення прикладних культуротворчих ефектів громадської креативності в оптиці стратегічного планування, трансформації та відновлення туристичних дестинацій в Україні. Наукова новизна полягає в здійсненні культурологічного осмислення поняття «громадська креативність» як важливого індикатора в розбудові культурної привабливості туристичних дестинацій. Уперше в науковому дискурсі прикладної культурології тематизовано поняття «громадська креативність туристичних дестинацій». Висновки. Громадська креативність складається з індивідуальних креативних якостей людини, розвинутої інтуїції, професійних знань, персоналізованих амбіцій, сміливості до ризику та віри в успіх. Громадська креативність стає багатогранним ресурсом якісного життя, неповторного образу, професійних перспектив та партнерської взаємодії. Розвиток громадської креативності потребує розробки чіткої системи і моделі. До перспективних наукових підходів щодо моделювання громадської креативності можна віднести: набуття знань про теорію і практику розвитку креативності; теоретичне осмислення та прикладні навички у виявленні, формуванні та аналітиці індикаторів креативних впливів; мотиваційний інструментарій щодо прояву громадської креативності; розвиток особистості в умовах розбудови креативного суспільства, концептуальні пріоритети формування креативного громадянина; громадська креативність як похідний фактор економічної розбудови; інноваційні технології стимулювання креативності в різних професійних сферах та громадських проявах. Креативність має стати ключовою компонентною в набутті громадянських (соціальних) компетентностей і має посісти ключову позицію в системі безперервної освіти, адже формування креативних мислячих українців дозволить винайти раціональні рішення щодо перспективної відбудови та подальшого розвитку України, встановити партнерський діалог з креативним бізнесом. Феномен громадської креативності є перспективним напрямом прикладних культурологічних досліджень. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14

Номер

Розділ

Культурологія