ГРОМАДСЬКА КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ІНДИКАТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308254Анотація
Мета статті – проаналізувати теоретичні підходи та концепції до поняття «громадська креативність», визначити її багатогранний ресурс у процесах ефективного функціонування туристичних дестинацій. Методологія дослідження включає загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення досліджуваної проблеми, які дозволили визначити й науково обґрунтувати наявні теорії, концептуальні підходи до розуміння таких понять, як: громадська креативність, індикатори креативних впливів, туристична дестинація. Мета й завдання статті зумовили застосування аксіологічного підходу, що дало змогу виявити в розглянутих теоріях міждисциплінарний характер, виявити персоналізовані наукові позиції. Використання аналітичного методу дозволило виявити концептуальні засади щодо подальших наукових перспектив осмислення прикладних культуротворчих ефектів громадської креативності в оптиці стратегічного планування, трансформації та відновлення туристичних дестинацій в Україні. Наукова новизна полягає в здійсненні культурологічного осмислення поняття «громадська креативність» як важливого індикатора в розбудові культурної привабливості туристичних дестинацій. Уперше в науковому дискурсі прикладної культурології тематизовано поняття «громадська креативність туристичних дестинацій». Висновки. Громадська креативність складається з індивідуальних креативних якостей людини, розвинутої інтуїції, професійних знань, персоналізованих амбіцій, сміливості до ризику та віри в успіх. Громадська креативність стає багатогранним ресурсом якісного життя, неповторного образу, професійних перспектив та партнерської взаємодії. Розвиток громадської креативності потребує розробки чіткої системи і моделі. До перспективних наукових підходів щодо моделювання громадської креативності можна віднести: набуття знань про теорію і практику розвитку креативності; теоретичне осмислення та прикладні навички у виявленні, формуванні та аналітиці індикаторів креативних впливів; мотиваційний інструментарій щодо прояву громадської креативності; розвиток особистості в умовах розбудови креативного суспільства, концептуальні пріоритети формування креативного громадянина; громадська креативність як похідний фактор економічної розбудови; інноваційні технології стимулювання креативності в різних професійних сферах та громадських проявах. Креативність має стати ключовою компонентною в набутті громадянських (соціальних) компетентностей і має посісти ключову позицію в системі безперервної освіти, адже формування креативних мислячих українців дозволить винайти раціональні рішення щодо перспективної відбудови та подальшого розвитку України, встановити партнерський діалог з креативним бізнесом. Феномен громадської креативності є перспективним напрямом прикладних культурологічних досліджень.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.