НАЦІОНАЛЬНІ ВИМІРИ КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОГО НАДБАННЯ ОДЕСИ В СПІВВІДНОШЕННІ З УКРАЇНСЬКИМ ЦЕНТРОМ І СХОДОМ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308394Анотація
Мета дослідження – виявлення специфіки етнічно-національного наповнення культурно-мистецького надбання Одеси з урахуванням її поліетнічного-полінаціонального статусу міста і культурної домінанти українсько-слов’янського фактору за її мілітарно-експансивною генезою. Методологічною основою виступають мистецтвознавчі показники інтонаційноїтконцепції у традиціях школи Б. Асаф’єва в Україні, представленої в роботах і авторів даного дослідження, а також у працях Д. Андросової, О. Муравської, О. Рощенко, І. Шевчук тощо. Спеціальна увага приділяється біографічно-описовому методу, засвідченому у дослідження В.Шульгіної та О. Яковлева. Наукова новизна дослідження угрунтована опорою на виділення регіональних ознак української культури з акцентуванням в даному разі полінаціонального-поліетнічного наповнення Півдня України, що дозволяє акцентувати висновки про певну множинність представлення видатних майстрів у причетності до української культурної аури – і це стосується характеристик таких видатних особистостей як К. Шимановський, В. Малішевський, С. Ріхтер, Г. Нейгауз тощо. Висновки. Специфіка Одеси і українського Півдня загалом відзначена перехрестями національно-етнічних і віросповідальних настанов, що охоплюють численні сімейні-родинні співвідношення, при тому що етнічним ядром став слов’янсько-український сплав російсько-українських і польсько-українських поєднань, і суттєвою була участь німців та інших національних вкраплень. Бурхливі соціальні перипетії корегували життєвий шлях багатьох вихідців з культурного середовища Одеси і українського Півдня взагалі, що згодом опинялися в інших національно-культурних вимірах, не втрачаючи культурного «заряду», отриманому на «малій батьківщині» регіонального південно-українського призначення. І навпаки, будучи народженими і випущеними у мистецький світ поза Україною, органічно згодом «вписувалися» в культутний простір Одеси і Півдня України загалом. Тому вводимо уточнення в характеристики національної належності (в ментально-культурному значенні) щодо таких авторів: В. Малішевський – український, російський і польський композитор, К. Шимановський – польський, український композитор, В. Ребіков – український, російський композитор і теоретик, С. Ріхтер, Г. Нейгауз – українські, російські піаністи, в аналогії до двоїстості українські – російські митці щодо М. Врубеля, В. Кандинського, М. Рославця тощо.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.