ДО ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ПРО МУЗИЧНУ ІНТЕПРЕТАЦІЮ ПОЕЗІЙ УКРАЇНСЬКИХ КЛАСИКІВ У ТВОРЧОСТІ ЕСТРАДНИХ ВИКОНАВЦІВ

Автор(и)

  • Вікторія Падалко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308418

Анотація

Мета статті – проаналізувати наукову літературу про музичну інтерпретацію поезій українських класиків у творчості естрадних виконавців. Методологія дослідження. Для структурування теоретико-методологічної бази використано аналітичний та ретроспективний методи, а також метод порівняльного аналізу. Оскільки тема дослідження охоплює питання як музикознавства так і літературознавства, використовується міждисциплінарний підхід. Наукова новизна роботи полягає у визначенні інтерпретації як феномену, що сприяє органічному синтезу музики і слова, має безпосередній вплив на музичну інтерпретацію поетичних текстів класиків, творчість академічних та естрадних композиторів і виконавців. Висновки. У статті відзначено актуальне зростання кількості музичних інтерпретацій поетичних текстів українських класиків. Проаналізовано наукову літературу, яка становить теоретичне підґрунтя для  цілісного дослідження відповідних пісенних творів та композицій. Напрями досліджень розподілені на вивчення: особливостей інтерпретації, як феномену (О. Афоніна, О. Бензюк, П. Іванишин, О. Колесник, С. Садовенко); проблем синтезу музики та слова (І. Вежневець, О. Зінькевич, І. Іванова, А. Мізітова, О. Фрайт); питань музичної інтерпретації (М. Гейченко, О. Домащенко, В. Іванова, О. Катрич, В. Кулікова, В. Москаленко, О. Олексюк, В. Панасюк, В. Соловйов); інтерпретації текстів, їх семантики та  тлумачення, зокрема, крізь призму внутрішньої музикальності (М. Наєнко, З. Пахолок, Г. Сюта, І. Щукіна); творчості академічних і естрадних композиторів та виконавців-інтерпретаторів поезії класиків (Г. Карась, Н. Королюк, В. Степурко, Г. Філатова, О. Фрайт, І. Штурмак). Порівняно висвітленою в науковому дискурсі є музична шевченкіана, але, здебільшого, тільки в царині академічної музики (однойменне видання з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, 2020, видання М. Гулковського, 2023). Зазначено, що про естрадних виконавців, саме в контексті інтерпретації поезії класиків, джерельну базу становлять, за винятком окремих статей, лише інтерв’ю, публікації із сайтів, блогів та сторінок соціальних мереж самих виконавців.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14

Номер

Розділ

Музичне мистецтво