РОЛЬ-ПЕРСОНАЖ ТА РОЛЬ-ГЕРОЙ ЯК СКЛАДОВІ МАЙСТЕРНОСТІ АКТОРА ПРИ РОБОТІ НАД СТУДЕНТСЬКОЮ ВИСТАВОЮ

Автор(и)

  • Дмитро Коник

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308446

Анотація

Мета роботи – дослідити відмінність професійних понять «роль-персонаж» та «роль-герой» та застосувати дві відповідні моделі роботи над роллю під час постановки студентської вистави з акторами-здобувачами вищої профільної освіти. Методологія дослідження полягає у застосовуванні загальнотеоретичних та спеціальних підходів та наукових методів; системного підходу для фокусування цілісного бачення складових акторської майстерності під час роботи над виставою; компаративного аналізу для порівняння понять «роль-персонаж» та «роль-герой». Методи аналізу, синтезу та абстрагування використовувалися для виявлення спільного та відмінного між поняттями «роль-персонаж» та «роль-герой», їх особливостей. Метод теоретичного узагальнення – для узагальнення результатів дослідження. Наукова новизна полягає у співставленні професійних понять «роль-персонаж» та «роль-герой», що вперше застосовується під час дослідження проблематики створення сценічного образу, і надаються їхні авторські визначення. Це дослідження застосовується при побудові методології навчального процесу у період створення студентської вистави. У контексті дослідження професійних понять у статті аналізуються творчі та теоретичні здобутки вітчизняних і зарубіжних режисерів та викладачів акторської майстерності. Висновки. Автором досліджено запоруки та перепони майстерної акторської гри акторів-студентів, що пов’язані з проблематикою роботи над роллю, на прикладі студентської театральної постановки за твором В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». Запропоновані авторські моделі рішень з творчо-практичних та теоретичних питань у процесі виховання майбутніх митців сцени у вищих театральних закладах. Запропоновано авторські визначення понять «роль-персонаж» та «роль-герой». Сформульовано пропозиції щодо викладацько-режисерської роботи зі студентами-акторами під час роботи над виставою у навчальному театрі. У результаті дослідження було виявлено перевагу методу роботи над роллю як над «роллю-героєм», а тому саме цей метод ліг в основу під час театральної постановки студентської вистави.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво