РОЛЬ-ПЕРСОНАЖ ТА РОЛЬ-ГЕРОЙ ЯК СКЛАДОВІ МАЙСТЕРНОСТІ АКТОРА ПРИ РОБОТІ НАД СТУДЕНТСЬКОЮ ВИСТАВОЮ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308446Анотація
Мета роботи – дослідити відмінність професійних понять «роль-персонаж» та «роль-герой» та застосувати дві відповідні моделі роботи над роллю під час постановки студентської вистави з акторами-здобувачами вищої профільної освіти. Методологія дослідження полягає у застосовуванні загальнотеоретичних та спеціальних підходів та наукових методів; системного підходу для фокусування цілісного бачення складових акторської майстерності під час роботи над виставою; компаративного аналізу для порівняння понять «роль-персонаж» та «роль-герой». Методи аналізу, синтезу та абстрагування використовувалися для виявлення спільного та відмінного між поняттями «роль-персонаж» та «роль-герой», їх особливостей. Метод теоретичного узагальнення – для узагальнення результатів дослідження. Наукова новизна полягає у співставленні професійних понять «роль-персонаж» та «роль-герой», що вперше застосовується під час дослідження проблематики створення сценічного образу, і надаються їхні авторські визначення. Це дослідження застосовується при побудові методології навчального процесу у період створення студентської вистави. У контексті дослідження професійних понять у статті аналізуються творчі та теоретичні здобутки вітчизняних і зарубіжних режисерів та викладачів акторської майстерності. Висновки. Автором досліджено запоруки та перепони майстерної акторської гри акторів-студентів, що пов’язані з проблематикою роботи над роллю, на прикладі студентської театральної постановки за твором В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». Запропоновані авторські моделі рішень з творчо-практичних та теоретичних питань у процесі виховання майбутніх митців сцени у вищих театральних закладах. Запропоновано авторські визначення понять «роль-персонаж» та «роль-герой». Сформульовано пропозиції щодо викладацько-режисерської роботи зі студентами-акторами під час роботи над виставою у навчальному театрі. У результаті дослідження було виявлено перевагу методу роботи над роллю як над «роллю-героєм», а тому саме цей метод ліг в основу під час театральної постановки студентської вистави.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.