Символізм ярмаркових сюжетів у жанровому живописі Пітера Брейгеля Старшого
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2024.313287Анотація
Мета статті – проаналізувати використання ярмаркових сюжетів у творчості Пітера Брейгеля Старшого, виявити їх символізм у представленні панорами тогочасного суспільства. Методологія роботи полягає в застосуванні таких наукових методів дослідження, як: історичний – при розгляді картин митця в контексті історичної епохи, у якій він жив і працював; аналітичний, що дав змогу виокремити із творчої спадщини художника роботи з ярмарковим сюжетом; синтетичний, завдяки якому набуті шляхом аналізу спостереження стали підґрунтям для формулювання загального висновку; порівняльний мистецтвознавчий аналіз застосовано для виявлення специфіки жанрового живопису Брейгеля із зображенням ярмарків. Наукова новизна роботи полягає в актуалізації вивчення творчості нідерландського художника Пітера Брейгеля Старшого, у якій представлено ярмаркові сюжети, що дали змогу митцеві всебічно представити тогочасне строкате суспільство в специфічній для митця художній манері. Висновки. Картини Пітера Брейгеля Старшого наповнені прихованим змістом, зображені події мають зв'язок з історією, тогочасною політикою, відображають думки та ідеї автора, тобто вони символічні. Брейгель є одним із засновників нідерландського жанрового живопису – напряму образотворчого мистецтва, у якому увага живописця присвячена звичайному, повсякденному, багатоплановому життю, у центрі якого – люди. Використовуючи ярмаркові сюжети, художник відкрив для мистецтва нові теми, образи. За допомогою ярмаркових сюжетів Брейгель зобразив узагальнену картину життя суспільства, зафіксував традиції і побут своїх сучасників. Картини художника є історичними документами, які дають змогу відстежувати види діяльності його співвітчизників. Пітер Брейгель Старший, завдяки творчим, новаторським здібностям, загостреним відчуттям нагальних проблем свого народу, набув багато послідовників, які копіювали його картини, зокрема і з ярмаркової тематики, розвивали його сюжети. Для митця ярмаркові сюжети стали концептуальною основою, що сприяла всебічному художньому відтворенню національних особливостей нідерландців, а також засобом образного втілення його творчих задумів. Ярмаркова тематика картин дала змогу художникові зобразити особливості сучасного багатогранного життя і діяльності нідерландців, продемонструвати трансформаційні процеси, що відбувались серед різних верств населення, представити власне бачення панорами тогочасного суспільства, мініатюрним форматом якого й були ярмарки.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.