Формування та розвиток сценічного бального танцю в Україні, з середини 90-х років ХХ ст. – початку 20-х років ХХІ ст.

Автор(и)

  • Тетяна Павлюк

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2024.313300

Анотація

Мета статті – проаналізувати формування, тенденції та особливості розвитку сценічного бального танцю в Україні, з середини 90-х років ХХ століття – початку 20-х років ХХІ століття. Методологія дослідження базується на принципах об’єктивності, історизму, системності. Для досягнення мети використані методи: систематизації – для усвідомлення поєднання подій сценічної бальної хореографії; синтезу – для аналізування специфіки процесів розвитку сценічної бальної хореографії в Україні; включеного спостереження – для перегляду окремих хореографічних творів, сценічних вистав і попереднього їх осмислення.  Наукова новизна: вперше здійснено мистецтвознавчий аналіз формування та розвитку сценічної бальної хореографії в Україні, висвітлено специфіку існування бальної хореографії в сценічному просторі через призму діяльності театрів, шоу-балетів та колективів бального танцю, які функціонують з 90-х років ХХ століття. Висновки. Важливо зазначити, що одним із потужних напрямків вітчизняного хореографічного мистецтва є, саме - сценічна бальна хореографія. Україна є лідером серед інших країн світу, щодо популяризації бальних танців через театрально - сценічну практику. В інших країнах світу більш активніше розвивається конкурсно–спортивний напрямок, а зарубіжні шоу–балети являють собою синтезовані форми класичного та сучасного танцю з окремим залученням елементів бального танцю. Натомість українські танцюристи, в тому числі студенти та випускники кафедри хореографічного мистецтва КНУКіМ (спеціалізація – бальна хореографія), створюють велику кількість хореографічних постановок, концертних номерів, шоу–програм, мюзиклів, балетів, на основі лексики бальної хореографії, які, на жаль, залишаються набутком локальної танцювальної спільноти. На нашу думку, саме не сформованість промоції цього виду мистецтва, а також відсутність системної державної підтримки цієї галузі, унеможливлюють донесення до широкого кола глядачів високого потенціалу бальної хореографії, як видовищного сценічно–драматичного виду мистецтва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-14

Номер

Розділ

Хореографія