СЕМІОСФЕРА БІБЛІЙНИХ ОБРАЗІВ: ФУНКЦІОНУВАННЯ В КУЛЬТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191285Abstract
Мета статті – дослідження сутності функціонування «мандрівних» біблійних образів у культурі та розк- риття ретрансльованих смислів, семантичне ядро яких експлікується на основі наративів Святого Письма, а та- кож попередніх культурних топосів. Методологія дослідження полягає у використанні структурно-семіотичного методу, що дозволяє інтерпретувати семантичні значення окремих біблійних образів та пояснити стратегії їхнього функціонування у культурі. Наукова новизна полягає в дослідженні функціонування біблійних образів у контину- умі світової культури, зокрема на прикладі семіосфери постаті святого євангеліста Марка, присутнього у культур- них текстах як християнського Сходу, так і Заходу. Проаналізовано функціонування цього християнського образу не тільки у традиційній сакральній культурі (іконографії, музиці), що простежується протягом історії, але й у су- часній популярній культурі. Висновки. Універсальні за своїми смислами біблійні образи функціонують у контексті міжтекстових зв‘язків – у різних видах мистецтва, національних культурах, конфесійних спільнотах протягом три- валого хронологічного виміру, включно із сучасністю. Образ євангеліста Марка демонструє, як внутрішній смис- ловий потенціал цього святого «мандрує» та реінтерпретується, представляючи глибокі смисли євангельського наративу, що постає як семантичне ядро. Розлогі референції семіосфери образу святого Марка створюють скла- дне переплетення «текстів у текстах», впорядкована інтерпретація якого уможливлює осмислене сприйняття.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).