РОЗВИТОК ФОРТЕПІАННОГО МИСТЕЦТВА У КИТАЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2020.196566Keywords:
фортепіанна музика Китаю, музичне мистецтво, культурні традиції, музичне виконавство.Abstract
Мета роботи присвячена проблемі розвитку фортепіанного мистецтва у Китаї. Методологія дослідження передбачає використання історичного та біографічних методів у вивченні даної тематики. Наукова новизна статті полягає у дослідженні доцільності проблеми розвитку фортепіанного мистецтва у Китаї, вивчення історичних витоків даної проблематики. У роботі згадані історичні імена діячів, які безпосередньо вплинули на розвиток фортепіанного мистецтва у Китаї, завдяки яким були з’ясовані культурні традиції країн Сходу. Висновки: на основі вивчення проблеми, що стосується фортепіанного мистецтва у Китаї, виявили процеси розвитку його та самобутню культуру. Виокремити імена відомих педагогів та музикантів Китаю, які здійснили вплив на розвиток та становлення мистецтва країни. Виявити вплив філософії на мислення та розуміння фортепіанного мистецтва.
References
Buchkovskaya O.Yu. (2015). Dialogue as the determinant of intercultural interaction. Extended abstract of the candidate’s thesis. Kyiv: National acad.kers of culture and arts [in Ukrainian].
Kravtsova M.E. (2003). The History of Chinese Culture. Study aid for universities in the specialty "Culturol-ogy". St. Petersburg: Lan [in Russian].
Mykhailychenko O.V. (1997). Education and Training in Japan and China: Historical and Theoretical As-pect / International Institute of Humanization and Education Development. Sumy: Science [in Ukrainian].
Tarakanov M.E. (2003). Man and Phonosphere. Memories Saty Materials of the conference "The Pho-nosfera - Man - the Community". Moscow: St. Petersburg [in Russian].
U Iphan. (2012). Methodology of preparing future music teachers of Ukraine and China for work in condi-tions of the multicultural environment: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National ped.un. M.P. Drahomanov [in Ukrainian].
Chay Penchen. Formation of the artistic and stylistic competence of the future music teacher of Ukraine and China: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National ped.un. M.P. Drahomanov [in Ukrainian].
Yu Fey. (2014). Methodical principles of the preparation of future music teachers for teaching practice in higher educational establishments of China and Ukraine: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National ped.un. M.P. Drahomanov [in Ukrainian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).