НАЦІОНАЛЬНІ ВИТОКИ ФОРТЕПІАННОГО СИМВОЛІЗМУ ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ О.СКРЯБІНА

Автор(и)

  • Daria Androsova доктор мистецтвознавства, доцент Одеської національної музичної академії ім. А.В. Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138508

Ключові слова:

національний стиль, символізм, фортепіанний символізм, виконавський стиль, салонне мистецтво

Анотація

Мета роботи. Визначити показники фортепіанного виконавського стилю Скрябіна, його символістських витоків, вкорінених в імпресіонізмі – символізмі К. Дебюссі та салонності піаністики Ф.Шопена. Методологічна основа роботи – інтонаційний ракурс стильового компаратива, як це запропоновано в працях різних авторів [6; 4], а також в герменевтичних позиціях А.Лосєва [5] та ін. Наукова новизна роботи визначається оригінальністю ідеї симво-лістського принципу клавірності Скрябіна, відтворюючого в умовах фортепіанної гри «равноручну» гру клавесинної традиції. Висновки. Виконавський стиль Скрябіна визначається динамічними та фактурними обмеженнями салонної традиції, яка протистоїть театралізованій оркестральній манері постлістовського академічного піанізму. Запропонована систематизація відомостей про російське салонне мистецтво. Також виділене місце Скрябіна в символістській салон-ності початку ХХ ст. відповідно до традиції російського салонного піанізму Москви та Петербурга. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення