Стратегії формування іміджу закладу вищої освіти: соціокультурний вимір
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.159804Ключові слова:
освіта, імідж, стратегії формування іміджу, суспільні відносини, соціокультурна діяльність інституту.Анотація
Метою статті є аналіз стратегії формування іміджу закладу вищої освіти у соціокультурному вимірі. Мето-дологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному підході, тобто звертається надбань естетики, іміджео-логії, менеджменту та культурології. Порівняльний метод застосований для аналізу основних підходів до визна-чення поняття імідж. Культурологічний метод розкриває імідж закладу вищої освіти як ретранслятора культурних цінностей та традицій установи. Наукова новизна полягає в аналізі стратегій формування іміджу закладу вищої освіти у соціокультурному вимірі. Висновки. Створення іміджу навчального закладу вимагає досить багатоплано-вої діяльності в якій задіяні не лише іміджмейкери, а й керівництво та професорсько-викладацький склад. Ефективне впровадження іміджевих стратегій університету сприяє зміцненню позицій на ринку освітніх послуг та дозволяє презентувати свою діяльність та культуру в суспільстві.
Посилання
Почепцов Г. Г. Имидж: от фараонов к президентам/ Г. Г. Почепцов. – Киев, 1997. – 328 с.
Почепцов Г. Г. Имидж страны и ее лидеров как составляющая национальной безопасности / Г. Г. Почепцов
Национальная безопасность стран переходного периода : учеб. пособие. – Киев : ІЗМН, 1996. – 136 с. – С. 67–71.
Почепцов Г. Г. Имиджелогия / Г. Г. Почепцов. – Киев : Ваклер, 2002. – 378 с.
Почепцов Г. Г. Имиджмейкер. Паблик рилейшнз для политиков и бизнесменов / Г. Г. Почепцов. – Киев, 1995. – 236 с.
Почепцов Г. Г. Паблик рилейшнз : учеб. пособие / Г. Г. Почепцов. – Киев : Знання, 2000. – 506 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
Почепцов Г. Г. Професия: имиджмейкер / Г. Г. Почепцов. – Киев, 1999. – 256 с.
П’ятіна О. Політична культура як складова іміджу органів державної влади / О. П’ятіна // Вісник Наці-ональної академії державного управління при Президентові України. – 2010. – № 2. – С. 184–191.
Раєвнєва О. Іміджева привабливість вищих навчальних закладів як фактор нецінової конкуренції на ринку освітніх послуг / О. Раєвнєва // Вища школа. – 2015. – № 9/10. – С. 109–126.
Родионова А. А. Исследование внутреннего имиджа высшего учебного заведения методом фокус-группы / А. А. Родионова // PR в образовании. – 2008. – N 1. – С. 47
Рудич Ф. Політичне лідерство на пострадянському просторі: методологічний контекст / Ф. Рудич // Політичний менеджмент. – 2006. – Спецвип. – С. 5–15.
Семченко О. А. Зовнішньополітичний імідж України: стереотипи та реальність / О. А. Семченко // Вісник На-ціональної академії керівних кадрів культури і мистецтв : щокв. наук. журн. – Київ : Міленіум, 2013. – № 1. – С. 260–263.
Скиба С. М. Пастки на шляху зростання іміджу українства в період постколоніалізму / С. М. Скиба // Про-блеми іміджології : матеріали II Міжнар. конф., 27 лют. 2001 р. в м. Кривому Розі. – Київ : ЄУФІМБ, 2001. – С. 166–170.
Скнар О. М. Соціально-психологічна модель ґендерної поведінки політичного лідера в уявленнях студентської молоді автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психолог. наук : 19.00.05 / Скнар Оксана Мико-лаївна / Ін-т соц. та політ. психології АПН України. – Київ, 2005. – 20 с.
Скнар О. Соціально-психологічне дослідження ґендерних характеристик політичних лідерів / О. Скнар // Соціальна психологія. – 2006. – № 3 (17). – C. 47–51.
Скнар О. Соціально-психологічні моделі поведінки політичних лідерів / О. Скнар // Соціальна психологія. – 2004. – № 3. – С. 39–46.
Стандарт ISO 26000:2010 (Draft) – Руководство по социальной ответственности [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.klubok.net/ Downloads-index-req-viewdownloaddetails-lid-243.html. – Загл. с экрана.
Субіна С. Імідж вищого навчального закладу як важливий чинник конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг / С. Субіна // Вища школа. – 2011. – N 1. – С. 46–54.
Тешанович Я. Жінки і війна / Я. Тешанович // Незалежний культурологічний часопис. – Львів, 2003. –
№ 27. – C. 71–87.
Трач О. Імідж, бренд та репутація: їх взаємозв’язок і вплив на розвиток територій, організацій та окремих осіб / О. Ю. Трач, О. І. Карий. – Львів : Нац. ун-т "Львівська політехніка", 2011. – С. 182–187.
Трубников В. Имиджевая политика социального вуза / В. Трубников // PR в образовании. – 2010. – N2.– С. 86–93.
Успенская В. И. Феминистская критика современного социологического знания / В. И. Успенская // Женщины. История. Общество. – Тверь: Твер. обл. кн..-журн. изд-во, 2002. – 345 с.
Фурманкевич Н. Комунікативні методи побудови політичного іміджу як чинники формування громадсь-кої думки / Н. Фурманкевич // Український інформаційний простір : наук. журн. – Київ : КНУКіМ, 2014. – С. 318–324.
Холод А. М. Политический имидж и его составляющие // Проблеми іміджелогії : матеріали I Міжнар. конф., 8–9 лют. 2000. – С. 40–47.
Холод О. М. Имидж политика и библиопсихология / О. М. Холод // Проблеми іміджології : матеріали II Міжнар. конф., 27 лют. 2001 р. в м. Кривому Розі. – Київ : ЄУФІМБ, 2001. – С. 27–34.
Хомуленко Т. Б. Організаційна культура як фактор формування іміджу державної установи / Т. Б. Хомуленко, Ю. Г. Падафет // Корпоративна культура організацій XXI століття. – 2004. – С. 39–44.
Шуткова Е. Имидж эффективного руководителя / Е. Шуткова // PR в образовании. – 2007. – N4. – С. 80–81.
Kopiyevska O. The transformation of subjectivity in the cultural practices of Ukraine // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2017. – № 1. – С. 34–38. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2017_1_9 (дата звернення: 22.01.2018).
Pocheptsov, G. G. (1997). Image: From Pharaohs to Presidents. Kyiv [in Russian].
Pocheptsov, G. G. (1996). The Image of the State and Its Leaders as a Component of National Security. National Security of Transition Countries. (pp. 67-71). Kyiv: IZMN [in Russian].
Pocheptsov, G. G. (2002) Imagelogy Kyiv: Vakler [in Ukrainian].
Pocheptsov, G. G. (1995). Imagemaker. Public Relations for Politicians and Businessmen. Kyiv [in Ukrainian].
Pocheptsov, G. G. (2000). Public Relations. Kyiv: Knowledge [in Ukrainian].
Pocheptsov, G. G. (1999). Profession: Image Maker. Kyiv [in Russian].
Pyatina, O. (2010). Political Culture as a Component of the Image of Public Authorities. Visnyk of Natcionalnoi Academii Derzhavnjgj upravlinnya pry Presydenti Ukrainy, 2, 184-191 [in Ukrainian].
Rayevneva, O. (2015). Image Attractiveness of Higher Educational Institutions as a Factor of Non-price Competition in the Market of Educational Services. Vyscha Shkola, 9/10, 109-126 [in Ukrainian].
Rodionova, A. A. (2008). Investigation of the Internal Image of a Higher Educational Institution by the Method of Focus Group. PR v Osviti, 1, 47 [in Ukrainian].
Rudich, F. (2006). Political Leadership in the Post-Soviet Space: Methodological Context. Politichnyi Management. Special edition, 5-15 [in Ukrainian].
Semchenko, O. A. (2013). Foreign Image Policy of Ukraine: Stereotypes and Reality. Visnyk of Nationalnoi academii of kerivnykh kadriv kultury i mustectv, 1, 260-263 [in Ukrainian].
Skyba, S. M. (2001). Traps on the Way of Growing the Image of the Ukrainians in the Post-Colonialism. Problems of Imagelogy. Proceedings of the II International Conference (2001, February, 27,) in Krivyi Rih. (pp. 166-170). Kyiv: EUFINB [in Ukrainian].
Sknar, O. M. (2005). Socio-psychological Model of Gender Behavior of a Political Leader in the Worldview of Student Youth. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Sknar, O. M. (2006). Social-psychological Study of Gender Characteristics of Political Leaders. Socialna Psychologia, 3 (17), 47-51 [in Ukrainian].
Sknar, O. (2004). Social-psychological Models of Behavior of Political Leaders. Socialna Psychologia, 3, 39-46 [in Ukrainian].
Standard ISO 26000: 2010 (Draft). Guide for Social Responsibility. Retrieved from http://www.klubok.net/ Downloads-index-req-viewdownloaddetails-lid-243.html. – Zagl. from the screen [in Russian].
Subina, S. (2011). The Image of a Higher Educational Institution as an Important Factor of Competitiveness in the Market of Educational Services. Vyscha shkola, 1, 46-54 [in Ukrainian].
Teshanovich, Y. (2003). Women and War. Nezalezhnyi Culturnyi Journal, 27, 71-87 [in Ukrainian].
Trach, O. & Karyi, O. (2011). Image, Brand and Reputation: Their Interrelation and Influence on the Development of Territories, Organizations and Individuals. (pp. 182 – 187). Lviv: National University "Lviv Polytechnic" [in Ukrainian].
Trubnikov, V. (2010). The Image Policy of a Social Higher School. PR v osviti, 2, 86-93 [in Ukrainian].
Uspenskaya, V. I. (2002). Feminist Critics of Contemporary Sociological Knowledge. Women. History. Society. Tver: Tver. region kn [in Russian].
Furmankevich, N. (2014). Communicative Methods of Making a Political Image as Factors in the Formation of Public Opinion. (pp. 318-324). Ukrainian Information Space [in Ukrainian].
Kholod, A. M. (2000). Political Image and Its Components. Problems of Imagelogy. Proceedings of the I International Conference (2000, February, 8-9). (pp. 40-47). Kyiv [in Ukrainian].
Kholod O. M. (2001). Image of Politics and Bibliopsychology. Problems of Imagelogy. Proceedings of the II International Conference (2001, February, 27,) in Krivyi Rih. (pp. 27-34). Kyiv: EUFINB [in Ukrainian].
Khomulenko, T. B. & Padapeth, Yu. (2004). Organizational Culture as a Factor for Forming the Image of a State Institution. Corporate Culture of Organizations of the XXI Century (pp. 39-44). Kyiv [in Ukrainian].
Shutkova, E. (2007). The Image of an Effective Leader. PR in Osviti, 4, 80-81 [in Ukrainian].
Kopiyevska, O. (2017). The transformation of subjectivity in the cultural practices of Ukraine. Visnyk Natcionalnoi akademii kerivnyh kadriv kultury i mustectv, 1, 34–38. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ vdakkkm_2017_1_9 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.