До розуміння співвідношення творчості та життєвого світу людини
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162495Ключові слова:
творчість, творча діяльність, життєвий світ людини, соціалізація, об’єктивна і суб’єктивна реальність.Анотація
Метою публікації є систематизація існуючих теорії щодо проблеми співвідношення творчості в життєво-му світі людини, її об’єктивної і суб’єктивної реальності. Методологія роботи ґрунтується на використанні зага-льнонаукових принципів систематизації та узагальнення досліджуваної проблеми. Мета та завдання роботи обу-мовили застосування таких методів дослідження: історико-культурного, що передбачає об’єктивне ставлення до накопичення первинних даних; герменевтичного – для дослідження та систематизації різних модифікацій поняття "співвідношення"; аналітичного – у вивченні концептуальних засад, на яких ґрунтуються сучасні підходи до ви-вчення проблеми творчості та життєвого світу людини. Наукова новизна роботи полягає у систематизації існую-чих теорій щодо життєвого світу людини, його співвідношенні з творчою діяльністю, виняткового значення в про-цесі людського саморозвитку та самовдосконаленні. У дослідженні доводиться співвідношення творчої діяльності процесу саморозвитку як невід’ємної компоненти життєвого світу людини. Висновки. Аналіз творчої діяльності повинен спиратися на теоретичний потенціал проблеми "життєвий світ" людини, що потребує включення цієї про-блеми більш широку теоретичну константу. Світосприйняття впливає на світовідношення, яке виникає і здійсню-ється як процес та результат виявлення різноманітних індивідуальних властивостей цілісної людської істоти, її сутнісних сил і їх реалізацію відповідно до специфіки доступних їй фрагментів світу. У світосприйнятті людини воєдино злиті всі тонкощі її причетності до світу, у тому числі й протистояння йому. Світосприйняття формується під впливом духовних, моральних, психологічних та естетичних чинників, цінність і значення яких для індивіда визначають оцінку минулого і сьогодення, погляди на майбутнє, а відтак і індивідуальніперспективи.
Посилання
Беляев И. А. Целостное содержание целостного мироотношения. URL:http://elib.org.ua/philosophy/ ua_readme.php?archive=&id=1205351330&start_from=&subaction=showfull&ucat=1(дата обращения:07.03.2018).
Бензюк О. О. Світовідношення як підґрунтя художньої творчості: культурологічний аналіз // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: зб. наук. праць. К. :Міленіум, 2015. Вип. XXXIV. С. 210–216.
Бергер П., Лукман Т. Социальное конструирование реальности / [пер. с нем. Е. Руткевич]. М. : Academia-Центр; Медиум, 1995. 325с.
Більчук Н. Л. Кордоцентризм як методологічний принцип цілісного розуміння людини та її місця в суспільстві : автореф. дис. … на здобуття наук. ступеняканд. філос. наук : спец. : 09.00.03 “Соціальна філософія та філософія історії”. Харків, 2001. 19с.
Гнатюк Я. С. Український кордоцентризм: історико-філософський аналіз : автореф. дис. на здобуття наук. ступеняканд. філос. наук : спец. : 09.00.05“Історія філософії”. Львів, 2005. 18с.
Залужна А. Є. Життєвий світ людини як смисловий універсум культури: морально-естетичні виміри : дис.. доктора філос. н. : 26.00.01. Рівне, 2012. 376с.
Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб. : Питер, 2009.URL :http://www.libr.dp.ua/site-libr/?ida=145&idm=1&idp=17(дата обращения: 07.03.2018).
Копієвська О.Р. Трансформаційні процеси в культурі сучасної України : монографія / О. Р. Копієвська ; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. Київ : НАКККіМ, 2014. 302с.
Левченкова О. Б. Ціннісно-символічна картина соціальної дійсності у філософії П. Д. Юркевича : ав-тореф. дис. на здобуття наук. ступеняканд. філос. наук : спец. : 09.00.03 “Соціальна філософія та філософія історії”. Київ, 2001. 20с.
Левчук Л. Т. Психоаналіз: історія, теорія, мистецька практика : навч. посіб. К. : Либідь, 2002. 255с.
Лосев А. Ф. Философия имени // Бытие. Имя. Космос.М. :Мысль, 1993. С.613–801.
Лосев А. Ф., Шестаков В. П. История эстетических категорий. М. : Искусство, 1965. 376с.
Северинова М. Ю. Архетипи в культурі у проекції на творчість сучасних українських композиторів : дис. … доктора мистецтвознавства : 26.00.01. К., 2013. 415с.
Фромм Э. Душа человка. Ееспособность к добру и злу / [пер. с нем. В. А. Закса].М. : Республика,
94с.
Фромм Э. Искусство любить/ [пер. с англ. Д. А. Леонтьева]. СПб. : Азбука-классика, 2008. 224с.
Шелер М. Положение человека в космосе / [пер. с нем. А. В. Денежкина, А. Н. Малинкина, А. Ф. Фил-липова] // Шелер.М. Избранные произведения. М. :Гнозис, 1994. С.129–194.
Юнг К. Г Психологические типы / [пер. с нем. С. Лорие под общ. ред. В. Зеленского]. СПб. :Ювента; М. : Прогресс, 1995. 715с.
ЮркевичП.Изнаукиочеловеческомдухе//Философские произведения. М.:Правда,1990.С.104–192.
Бутурліна О. Освіта як творчість особистості // Вісник Національної академії керівних кадрів культури
мистецтв. Київ: Міленіум, 2013. № 1. С.23-26.
Belyaev, I. A. (n.d.). Entire Sense of Entire World Reflection. Retireved from http: //elib.org.ua/philosophy/ua_readme.php? Archive = &id = 1205351330 &start_from = &subaction = showfull &ucat = 1 [in Russian].
Benzyuk, O. (2015). Worldview as the Basis of Artistic Creation, Cultural Analysis. Aktualni problem istorii, teorii ta praktyky khudozhnouii kultury, XXXIV, 210-216 [inUkrainian].
Berger P. & Luckmann, T. (1995). Social Constructing of the Reality. (E. Rutkevich, Trans). Moscow: Academia-Center; Medium [in Russian].
Bilchuk, N. L. (2001). Cordocentrism as a Methodological Principle of Holistic Understanding of Man and His Place in Society. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Hnatyuk, Ya. S. (2005). Ukrainian Cordocentrism: Historical and Philosophical Analysis. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].
Zaluzhna, A. E. (2012). Life World as the Semantic Universe of Human Culture: Moral and Aesthetic Dimensions. Doctoral thesis. Rivne [in Ukrainian].
Ilyin, E. P. (2009). Psychology of Creativity, Creative Ideas, Talent. SPb : Peter. Retrieved fromhttp: //www.libr.dp.ua/site-libr/? Ida = 145 & idm = 1 & idp = 17 [in Russian].
Kopiyevskaya, O. R. (2014). Transformation Processes in the Culture of Modern Ukraine. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Levchenkova, O. B. (2001). Value-Symbolic Picture of Social Reality in the Philosophy of P. Yurkevich. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Levchuk, L. T. (2002). Psychoanalysis: History, Theory, Artistic Practice. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Losev, A.F (1993). The Philosophy of the Name. Being. Name. Cosmos. (pp. 613-801). Moscow: Mysl [in Russian].
Losev, A. F. & Shestakov, V. P. (1965). History of Aesthetical Categories. Moscow: Isskustvo [in Russian].
Severinova, M. Yu. (2013). Archetypes in Culture in the Projection of Creativity of Contemporary Ukrainian Composers. Doctoral thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Fromm, E. (1992). The Heart of Man, its genius for good and evil. (V.A. Zaks, Trans). Moscow: Respublika
[in Russian].
Fromm, E. (2008). The Art of Loving. (D. A. Leontiev, Trans). SPb : Azbuka-klassika [in Russian].
Scheler, M. (1994). Human Place in the Cosmos. (A. V. Denezhkina, A. N. Malinkina, A. F. Phillipova, Trans). Moscow: Gnosis [in Russian].
Jung, K. (1995). Psychological Types. (S. Lorie, Trans). SPb.: Juventus; Moscow: Progress [in Russian].
Yurkevych, P. (1990). From the Science of the Human Spirit. Philosophical works. Moscow: Pravda [in Russian].
Buturlina, O. (2013). Education as creative personality. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 1, 23-26 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.