ЛЮБОМИР БОДНАРУК – РЕПРЕЗЕНТАНТ ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЧЕРНІГІВЩИНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ - ПОЧАТКУ ХХІ СТ.: ХОРОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162584Ключові слова:
репрезентант, камерний хор, репертуар, хорознавство, музична культура ЧернігівщиниАнотація
Мета. Дослідження пов’язане з обґрунтуванням внеску у формування хорової культури новітньої доби відомо-го українського хормейстера Любомира Боднарука, що знайшло своє виявлення у створенні та діяльності першого професійного камерного хору імені Д. Бортнянського Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-гносеологічного та проблемно-хронологічного наукових підходів, що дозволяє здійснити розклад і узагальнення історичної основи розгортання хоро-вої діяльності на Чернігівщині, що сформувала новітні бачення хорового мистецтва Любомира Боднарука. Наукова новизна та значимість отриманих результатів проведеного дослідження полягає в тому, що вперше піддано аналізу виконавський репертуар професійного мистецького колективу, який охоплює різні стилі і жанри музичного мистецтва, представляє композиторську творчість України, що створює додаткові умови для екстраполяції художніх надбань про-фесійного хорового колективу в різновекторну музично-виконавську діяльність та в сферу підготовки професійних ди-ригентських кадрів, зокрема створення хорознавчої історії диригентського виконавства Чернігівщини. Висновки. Впе-рше хорова творчість Чернігівщини розглядається у взаємозв’язку культурологічного і змістовного музикознавчого (хорознавчого) чинників, що формують цілісність хорової культури Чернігівщини від її витоків до нашого часу. Важливо, що відображення музично-виконавської діяльності в сфері хорового мистецтва опосередковуються оцінкою творчості митця, того, хто створює реальні художні цінності, що мають творчий результат.
Посилання
Васюта О.П. Співаки Чернігівщини : довідник. / О.П. Васюта.-Чернігів : Чернігів. держ. обл. наук. б-ка ім. В.Короленка, 2006. - 101с.
Васюта О.П. Музичне життя на Чернігівщині у ХVIII-XIX ст. : історико-культурологічне дослідження. / О.П. Васюта. – Чернігів : РВК "Деснянська правда", 1997.-211с.
Кузик В.В. Лев Миколайович Ревуцький / В.В.Кузик. - К., 2009. -145с.
Кузьменко Л.П. Зустрічі для вас // Деснянська правда. 1998. № 186 2 червня. –С.1.
Протопопов В. Про хорову багатоголосу композицію ХVII – початку XVIII ст. та про Симеона Пекалиць-кого / В. Протопопов // Українське музикознавство. – К., 1971. – Вип. 6. –С.73–101.
Рожок В.І. В’ячеслав Палкін і хорова культура України другої половини ХХ ст. / В.І. Рожок // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. (м. Харків,16 вересня 2005 р.).– Харків : НТУ "ХПІ". 2006. – С.11.
РожокВ.І. Історія українського диригентського виконавства: творчість Стефана Турчака: Навч.посіб. До 100-річчя Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського. – К., 2013. – 325 с.
Творчо-педагогічна діяльність В’ячеслава Палкіна в контексті хорової культури України. Матеріали Всеукра-їнськоїнауково-практичноїконференції,(м.Харків,16вересня2005року).–Харків:НТУ"ХПІ".2006.–78с.
Тези доповідей церковно-історичної конференції "1000 років Чернігівській єпархії" (м.Чернігів 22-24 ве-ресня 1992р.). – Чернігів : "Сіверянська думка". – 1993. – 119с.
Novak A. Modern composer creative activity as subject of education. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 2016. - № 2. - Київ: Міленіум. -С.64-66.
Vasiuta O.P. (2006). Singers of Chernihiv region: directory. Chernigiv. state. reg. sciences. b-ka im. V. Korolenko [in Ukrainian].
Vasiuta O.P.( 1997). Musical life in the Chernigіv region in the XVIII-XIX centuries. : Historical and cultural research.- Chernigіv: RVC "Desnyanskaya Pravda" [in Ukrainian].
Kuzyk V.V. (2009). Lev Mykolaevych Revutskiy. Kyiv [in Ukrainian].
Kuzmenko L.P. Meetings for you. (1998 June2). Desnyanskaya Pravda. 186. [in Ukrainian].
Protopopov V. (1971). About the choral multi-voice composition of the XVII – early XVIII century. and about Simeon Pekalitsky. Ukrainian Musicology, Issue. 6, 73-101 [in Ukrainian].
Rozhok V.I. (2006). Vyacheslav Palkin and choral culture of Ukraine in the second half of the 20th century. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference,. – Kharkiv: NTU "KhPI"101 [in Ukrainian].
Rozhok V.I. (2013). The history of Ukrainian conductor performance: the work of Stefan Turchak. Tutorial. To the 100th anniversary of the National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky. Kyiv [in Ukrainian].
Creative and pedagogical activity of Vyacheslav Palkin in the context of the choral culture of Ukraine (2006). Materials of the International Scientific and Practical Conference (78 p.). Kharkiv: NTU "KhPI [in Ukrainian].
Theses of the reports of the church-historical conference "1000 years of the Chernigov diocese", (September 22-24, 1992) (1993). Chernigiv: "Siveryan's opinion" [in Ukrainian].
Novak, A. (2016). Modern composer creative activity as subject of education. Visnyk Naionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 64-66 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.