Інтегративність у творах музичного мистецтва, інспірованихживописом

Автор(и)

  • Tetiana Kablova Інститут мистецтв Київського університету ім. БорисаГрінченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162629

Ключові слова:

музика, образотворче мистецтво, глобалізація, інтеграція, творчий процес

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов'язане з вивченням сучасного процесу культурної та художньої інтеграції, який отримує втілення на різних рівнях існування мистецтва. У статті розглядається концепція музичного мистец-тва під впливом образотворчого мистецтва в контексті сучасного культурного простору. Дослідження підкреслює типовий компонент у музиці з образотворчого мистецтва, який відображає всі історичні, соціальні та культурні зміни буття. Робота аналізує важливість інтеграції мистецтва в історичному процесі. Методологія роботи полягає у використанні порівняльних, історичних та логічних методів, гіпотетичного та дедуктивного методів, які пропону-ють розглянути інтеграцію мистецтва як світового явища в глобалізаційні процеси культури. Цей методологічний підхід сприяє аналізу та формуванню явища інтеграції в музичному мистецтві образотворчим мистецтвом у куль-турному просторі творчих процесів, що допомагає визначити його місце та роль у системі існуючих художніх форм. Наукова новизна – позиціонування інтеграції в мистецтві як існування та передачі цінностей та норм куль-тури. Вперше інтеграція музичних творів образотворчого мистецтва, представляє новий рівень зображення. Підк-реслюється, що безпосередньо під впливом інших видів мистецтва, таких як живопис (принти, картини, фрески тощо), музика, створює нову форму художнього вираження в культурних просторах. Висновки. Розуміння інтег-раційного процесу в мистецтві як процес формування нової форми духовної культури піднімає важливість спілку-вання між різними видами мистецтва. Музичне осмислення образотворчого мистецтва як процесів інтеграції сьо-годні досягає рівня, на якому мистецтво переходить на якісно новий рівень існування, спираючись на домінуючу систему ціннісних орієнтацій у сучасному контекстіепохи.

Біографія автора

Tetiana Kablova, Інститут мистецтв Київського університету ім. БорисаГрінченка

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу

Посилання

Адорно Т. Вибране: Соціологія музики / Т.Адорно. -М., СПб.: Университетская книга, 1998. 445с.

Бахтин М. М. Проблема содержания, материала и формы в словесном художественном творчестве

/ Бахтин М. М. // Работы 20-х годов. – Киев, 1994. – С.259–318

Лосев А.Ф. Музыка как предмет логики / А. Ф. Лосев [электронный ресурс] Режим доступа: http://lib100.com/book/philosophy/music_logic/

Ортега-и-Гассет Х. Дегуманизация искусства / Х. Ортега-и-Гассет, пер. С. Л. Воробьева [электрон-ный ресурс] Режим доступа: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Ortega/_Degymaniz_01.php

Силантьева В. И. Художественное мышление переходного периода (литература и живопись) : А. П. Чехов, И. И. Левитан, В. А. Серов, К. А. Коровин / В. И. Силантьева. – Одесса : Астропринт, 2000. – 352с.

ШопенгауэрА.Миркакволяипредставление,Т.2/А.Шопенгауєр. –Мн.: ООО"Попурри",1999. – 832 с.

ЮрчукВ.В.Современный словарь по культурологии/ В.В.Юрчук.–Мн.: Современноеслово,1999. – 736 с.

ЛегенькийІ. Міфологічна образність як парадигма музичного мистецтва XX століття //Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2015. № 2. С. 144-148

Adorno T. (1998) Selected: Sociology of music. SPb .: University's book [in Russia]

Bakhtin M. (1994) The problem of content, material and form in verbal art work. Kyiv [in Ukrainian].

Losev A. Music as a subject of logic Retrieved from:http://lib100.com/book/philosophy/music_logic/

Ortega y Gasset H. Dehumanization of art Retrieved from:http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Ortega/_Degymaniz_01.php

Silantieva V. (2000) Artistic thinking of the transition period (literature and painting): A. Chekhov, I.Levitan, V. Serov, K. Korovin. Odessa: Astroprint [in Ukrainian].

Schopenhauer A. (1999) The World as a Will and Representation. Minsk: Popurri [in Belarus].

Yurchuk VV The modern dictionary on cultural studies. Minsk: The modern word [in Belarus].

Legenky, I. (2015). Mythological imagery as a paradigm of musical art of the XX century. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 2, 144-148 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство