КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162712Ключові слова:
майбутній хореограф, класичний університет, компетентнісний підхід, фахові компетен-тності, професійна підготовка, професійна діяльність хореографа.Анотація
Мета – науково обґрунтувати доцільність реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутніх хореографів у класичному університеті, визначити основні чинники та групи компетентностей, які за-безпечують успішність професійної діяльності хореографа. Методологія дослідження ґрунтується на застосу-ванні компетентнісного підходу в розробленні освітніх програм підготовки бакалаврів хореографії у класичному університеті. Наукова новизна полягає в тому, що: 1) обґрунтовано необхідність і доцільність реалізації компе-тентнісного підходу в розробленні освітніх програм для студентів спеціальності "Хореографія"; 2) виявлено об’єктивні й суб’єктивні чинники, від яких залежить якість хореографічної освіти у класичному університеті; 3) окреслено групи фахових компетентностей, які можуть скласти основу компетентнісної моделі хореографа як танцівника, викладача та керівника хореографічного колективу. Висновки. Основною метою навчання студентів-хореографів у класичному університеті є не опанування окремими знаннями, вміннями і навичками, а формуван-ня загальних і фахових компетентностей, що відповідає сучасним вимогам і забезпечує успішність фахової діяль-ності хореографів. Запропонована класифікація фахових компетентностей може скласти основу компетентнісної моделі хореографа як результату його професійної підготовки у класичному університеті.
Посилання
Андрощук Л.М. Етапи становлення інноваційної педагогічної моделі хореографічної освіти "Школа мистецтв – Кіровоградський обласний загальноосвітній навчально-виховний комплекс – Кіровоградський держав-ний педагогічний університет" / Л.М. Андрощук // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : зб. наук. праць Сумського держ. пед. ун-ту ім. А.С. Макаренка ; [редкол.: Г.Ю. Ніколаї, А. Валюга, Н.П. Гуральник та ін.]. –Суми, 2016. – Вип. 2 (8). – С.52–65.
Бернадська Д.П. Феномен синтезу мистецтв в сучасній українській сценічній хореографії : автореф. диc. на здoбуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.01 "Теорія та історія культури" / Д.П. Бер-надська ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – К., 2005. – 20с.
Благова Т.О. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів-хореографів у системі педа-гогічної освіти / Т.О. Благова // Збірник наукових праць. – Полтава, 2009. – С. 145 –153.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ ; Ірпінь : ВТФ "Перун", 2001. – 1140с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : колективна монографія / Н.М. Бібік, Л.С. Ващенко, О.І. Локшина, О.В. Овчарук, Л.І. Паращенко, О.І. Пометун, О.Я. Савченко, С.Е. Трубачева ; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : "К.І.С.", 2004. – 112с.
Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти (компетентні-сний підхід) / Міністерство освіти і науки України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. – Київ, 2013. – 90 с. [нормативний документ].
Пляченко Т.М. Особливості впровадження компетентнісного підходу у професійній підготовці май-бутнього вчителя музичного мистецтва / Т.М. Пляченко // Наукові записки Кіровоградського держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : РВВ КДПУ, 2014. – Вип. 133. – С. 50 –57.
Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М.Рашкевич– Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168с.
Станішевський Ю. Балетний театр України: 225 років історії / Ю. Станішевський. – К. : Музична Україна, 2003. – 440с.
Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы обра-зования / А. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58 –64.
Шариков Д.І. Сучасна хореографія як феномен художньої культури XX століття : автореф. дис. на здобуття наук.ступеняканд.мистецтвознавства:спец.26.00.01"Теopiятаісторіякультури"/Д.І.Шариков.–К.,2008.–19с.
Tuning Educational Structures in Europe // Universities’ contribution to the Bologna Process : An introduction. – 2ndEdition[Electronicresource].–Accessmodetotheresource:http://www.tuning.unideusto.org/tuningeu/.
Корисько Н. Хореографія як контемпорарне мистецтво: культурологічний аспект. Вісник Націона-льної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 2. К.: Міленіум.С.101-105.
Androshhuk, L.M. (2016). Stages of the formation of an innovative pedagogical model of choreographic education "School of Arts – Kirovograd Regional Educational Complex – Kirovograd State Pedagogical University". Gh.Ju. Nikolaji, A. Valjugha, N.P. Ghuraljnyk (Eds), Current issues of artistic education and upbringing. (Issue 2(8), (pp 52 – 65). Sumy: State Pedagogical University named after A.Makarenko [in Ukrainian].
Bernadsjka, D.P. (2005). The phenomenon of synthesis of arts in contemporary Ukrainian stage choreography. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Blaghova T.O. (2009). Features of the professional training of future teachers-choreographers in the system of pedagogical education. Zbirnyk naukovykh prats. Poltava, (pp. 145-153) [in Ukrainian].
Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language (2001). V. T. Busel (Ed). Kyiv ; Irpin : VTF "Perun" [inUkrainian].
Bibik N.M., Vashhenko L.S., Lokshyna O.I., Ovcharuk O.V., Parashhenko L.I., Pometun O.I., Savchenko O.Ja., Trubacheva S.E. (2004). Competency-based approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Ovcharuk O. V. (Ed), K.: "K.I.S." [in Ukrainian].
Methodical recommendations on the development of component industry standards of higher education (competency-based approach) (2013). Kyiv: Ministery of education and Science of Ukraine, Institute of Innovative Technologies and Educational Content [in Ukrainian].
Pljachenko T.M. (2014). Features of the introduction of a competency-based approach in the training of the future teacher of musical art. Naukovi zapysky Kirovoghradsjkogho derzh. ped. un-tu imeni Volodymyra Vynnychenka. Serija: Pedaghoghichni nauky. Kirovoghrad : RVV KDPU, 133, 50-57 [in Ukrainian].
Rashkevych Ju.M. (2014). The Bologna process is a new paradigm of higher education. Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
StanishevsjkyjJu.(2003). Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history. K.:Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Hutorskoj A. (2003). Key competencies as a component of a person-oriented educational paradigm. Narodnoe obrazovanie, 2, 58 – 64 [in Russian]
Sharykov, D.I. (2008). Modern choreography as a phenomenon of artistic culture of the XX century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Tuning Educational Structures in Europe. Universities’ contribution to the Bologna Process : An introduction. Retrieved from : http://www.tuning.unideusto.org /tuningeu/ [in English]
Korysko, N. (2015). Choreography as Contemporary Art: Cultural Aspect. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium, 2, 101-105 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.