КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162712Ключові слова:
майбутній хореограф, класичний університет, компетентнісний підхід, фахові компетен-тності, професійна підготовка, професійна діяльність хореографа.Анотація
Мета – науково обґрунтувати доцільність реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутніх хореографів у класичному університеті, визначити основні чинники та групи компетентностей, які за-безпечують успішність професійної діяльності хореографа. Методологія дослідження ґрунтується на застосу-ванні компетентнісного підходу в розробленні освітніх програм підготовки бакалаврів хореографії у класичному університеті. Наукова новизна полягає в тому, що: 1) обґрунтовано необхідність і доцільність реалізації компе-тентнісного підходу в розробленні освітніх програм для студентів спеціальності "Хореографія"; 2) виявлено об’єктивні й суб’єктивні чинники, від яких залежить якість хореографічної освіти у класичному університеті; 3) окреслено групи фахових компетентностей, які можуть скласти основу компетентнісної моделі хореографа як танцівника, викладача та керівника хореографічного колективу. Висновки. Основною метою навчання студентів-хореографів у класичному університеті є не опанування окремими знаннями, вміннями і навичками, а формуван-ня загальних і фахових компетентностей, що відповідає сучасним вимогам і забезпечує успішність фахової діяль-ності хореографів. Запропонована класифікація фахових компетентностей може скласти основу компетентнісної моделі хореографа як результату його професійної підготовки у класичному університеті.
Посилання
Андрощук Л.М. Етапи становлення інноваційної педагогічної моделі хореографічної освіти "Школа мистецтв – Кіровоградський обласний загальноосвітній навчально-виховний комплекс – Кіровоградський держав-ний педагогічний університет" / Л.М. Андрощук // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : зб. наук. праць Сумського держ. пед. ун-ту ім. А.С. Макаренка ; [редкол.: Г.Ю. Ніколаї, А. Валюга, Н.П. Гуральник та ін.]. –Суми, 2016. – Вип. 2 (8). – С.52–65.
Бернадська Д.П. Феномен синтезу мистецтв в сучасній українській сценічній хореографії : автореф. диc. на здoбуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.01 "Теорія та історія культури" / Д.П. Бер-надська ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – К., 2005. – 20с.
Благова Т.О. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів-хореографів у системі педа-гогічної освіти / Т.О. Благова // Збірник наукових праць. – Полтава, 2009. – С. 145 –153.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ ; Ірпінь : ВТФ "Перун", 2001. – 1140с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : колективна монографія / Н.М. Бібік, Л.С. Ващенко, О.І. Локшина, О.В. Овчарук, Л.І. Паращенко, О.І. Пометун, О.Я. Савченко, С.Е. Трубачева ; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : "К.І.С.", 2004. – 112с.
Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти (компетентні-сний підхід) / Міністерство освіти і науки України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. – Київ, 2013. – 90 с. [нормативний документ].
Пляченко Т.М. Особливості впровадження компетентнісного підходу у професійній підготовці май-бутнього вчителя музичного мистецтва / Т.М. Пляченко // Наукові записки Кіровоградського держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : РВВ КДПУ, 2014. – Вип. 133. – С. 50 –57.
Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М.Рашкевич– Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168с.
Станішевський Ю. Балетний театр України: 225 років історії / Ю. Станішевський. – К. : Музична Україна, 2003. – 440с.
Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы обра-зования / А. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58 –64.
Шариков Д.І. Сучасна хореографія як феномен художньої культури XX століття : автореф. дис. на здобуття наук.ступеняканд.мистецтвознавства:спец.26.00.01"Теopiятаісторіякультури"/Д.І.Шариков.–К.,2008.–19с.
Tuning Educational Structures in Europe // Universities’ contribution to the Bologna Process : An introduction. – 2ndEdition[Electronicresource].–Accessmodetotheresource:http://www.tuning.unideusto.org/tuningeu/.
Корисько Н. Хореографія як контемпорарне мистецтво: культурологічний аспект. Вісник Націона-льної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 2. К.: Міленіум.С.101-105.
Androshhuk, L.M. (2016). Stages of the formation of an innovative pedagogical model of choreographic education "School of Arts – Kirovograd Regional Educational Complex – Kirovograd State Pedagogical University". Gh.Ju. Nikolaji, A. Valjugha, N.P. Ghuraljnyk (Eds), Current issues of artistic education and upbringing. (Issue 2(8), (pp 52 – 65). Sumy: State Pedagogical University named after A.Makarenko [in Ukrainian].
Bernadsjka, D.P. (2005). The phenomenon of synthesis of arts in contemporary Ukrainian stage choreography. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Blaghova T.O. (2009). Features of the professional training of future teachers-choreographers in the system of pedagogical education. Zbirnyk naukovykh prats. Poltava, (pp. 145-153) [in Ukrainian].
Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language (2001). V. T. Busel (Ed). Kyiv ; Irpin : VTF "Perun" [inUkrainian].
Bibik N.M., Vashhenko L.S., Lokshyna O.I., Ovcharuk O.V., Parashhenko L.I., Pometun O.I., Savchenko O.Ja., Trubacheva S.E. (2004). Competency-based approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Ovcharuk O. V. (Ed), K.: "K.I.S." [in Ukrainian].
Methodical recommendations on the development of component industry standards of higher education (competency-based approach) (2013). Kyiv: Ministery of education and Science of Ukraine, Institute of Innovative Technologies and Educational Content [in Ukrainian].
Pljachenko T.M. (2014). Features of the introduction of a competency-based approach in the training of the future teacher of musical art. Naukovi zapysky Kirovoghradsjkogho derzh. ped. un-tu imeni Volodymyra Vynnychenka. Serija: Pedaghoghichni nauky. Kirovoghrad : RVV KDPU, 133, 50-57 [in Ukrainian].
Rashkevych Ju.M. (2014). The Bologna process is a new paradigm of higher education. Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
StanishevsjkyjJu.(2003). Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history. K.:Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Hutorskoj A. (2003). Key competencies as a component of a person-oriented educational paradigm. Narodnoe obrazovanie, 2, 58 – 64 [in Russian]
Sharykov, D.I. (2008). Modern choreography as a phenomenon of artistic culture of the XX century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Tuning Educational Structures in Europe. Universities’ contribution to the Bologna Process : An introduction. Retrieved from : http://www.tuning.unideusto.org /tuningeu/ [in English]
Korysko, N. (2015). Choreography as Contemporary Art: Cultural Aspect. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium, 2, 101-105 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.