МЕЦЕНАТСТВО ЯК СКЛАДОВА ХУДОЖНЬОГО ЖИТТЯ ПІВДНЯ УКРАЇНИ: межа ХІХ–ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162741Ключові слова:
меценат, археологія, мистецтво, виставка, музей, колекціонуванняАнотація
Мета. Дослідження полягає у визначенні головних аспектів діяльності меценатів та меценатства, як хара-ктерного явища художнього життя Півдня України на межі ХІХ-ХХ століть. Методологією дослідження є комплек-сний історико-культурологічний підхід, відповідно до якого осмислення й виклад матеріалу здійснювалося з ура-хуванням історичного контексту формування меценатства. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні напрямів діяльності та створенні цілісного уявлення про меценатство та його роль в культурі і мистецтві регіону. Висновки. Меценатство на Півдні України мало свої особливості, пов’язані з розвитком археології, колекціону-ванням, виставковою діяльністю. Меценати ініціювали та брали участь у благодійних виставках, створенні худож-ніх музеїв, збирали твори мистецтва і майже всі організовували приватні загальнодоступні галерея. Тим самим меценатство зіграло значну роль у художньому житті регіону.
Посилання
Абрамов В. "Желая принести посильную помощь родному искусству" // Одесские деловые новости. 1996. № 22.С.24.
Абрамов В. Загадка музея А.В.Ганзена // Одесские деловые новости. – 1996. № 31.С.27.
Абрамов В. Иван Ираклиевич Курис (1840-1898) // Одесские деловые новости. 1996. № 28.С.27.
Абрамов В. "…Хорошие картины моя страсть" // Одесские деловые новости. 1996. № 25.С.27.
Абрамов В.А. К вопросу о исторической реконструкции художественного собрания Толстых вОдессе
Страницы истории благотворительности в Одессе. К 100-летию вступления графа М.М.Толстого в должность попечителя Одесской городской публичной библиотеки: Материалы конференции. О.: Друк, 2000. С.86–98.
Гедройц А. Алая роза – символ молчания // Деловая жизнь. 1999. № 3.С.18–19.
Де-Рибас А. Григорий Григорьевич Маразли // Де-Рибас А. Старая Одесса: Исторические очерки и воспоминания. О., [1913].С.345–355.
Лущик С.З. Домашний музей // Григорий Григорьевич Маразли – меценат и коллекционер: Зб. /
Сост.: Л.В.Арюпина, О.М.Барковская, С.З.Лущик, Т.В.Щурова. О.: ОКФА, 1995. С.129–144.
Савицька Л. Художнє життя Одеси на початку ХХ століття // Мистецтвознавство України: Зб. наук. пр. К.: Спалах, 2000. Вип.1. С.85–97.
Сапак Н.В. М.А.Гедройц в Миколаєві // Українська культура. 2000. № 9–10. С.32–33.
Сапак Н.В. З історії становлення художніх музеїв Півдня України // Питання культурології: Міжвідом-чий зб. наук. ст. К.: Видавничий центр КНУКіМ, 2002. Вип. 18. С.120–127.
Сацкий А.Г. Коллекция древностей семьи Аркас // IV Миколаївська обласна краєзнавча конференція: Історія. Етнографія. Культура: Нові дослідження. Миколаїв: Атол. 2002.С.18–21.
Колосова Н. Європейські традиції меценатства в історії культури України. Вісник Національної ака-демії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2013. № 3.С.67-71
Abramov, V. (1996). With Wish to Give a Significant Help your Native Art. Odesskie delovye novosti, 22, 24 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Mystery of Ganzen’s Museum. Odesskie delovye novosti, 31, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Ivan Iraklievych Kuris (1840-1898). Odesskie delovye novosti, 28, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Good Pictures are My Passion. Odesskie delovye novosti, 25, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (2000). To Issue about Historic Reconstruction of Art Collection of Tolstoys’ in Odessa. Proceedings of the conference: The pages of Charity in Odessa. To the 100th anniversary of the accession of Count M.Tolstoy to the post of trustee of the Odessa City Public Library. (pp. 86–98). Odessa: Druk [in Ukrainian].
Hedroyts, A. (1999). Red Rose is the Symbol of Science. Delovaya zhizn', 3, 18–19 [in Ukrainian].
De-Ribas, A. (1913). Hryhory Hryhorievych Marazli. Old Odessa: Historic Essays and Memories. Odessa, 345–355 [in Ukrainian].
Lushchyk, S. (1995). Home Museum. Aryupyna, L., Barkovskaya, A., Lushchyk, S., Schurova T. (Comp.), Hryhory Hryhorievych Marazli – philanthropist and collector. (Sat.), (pp. 129 – 144). Odessa: OKFA [in Ukrainian].
Savitska, L. (2000). Odessa Art Life in the Early Twentieth Century. Art of Ukraine: Scientific Journal. (vol. 1), (pp. 85–97). Kyiv: Spalakh [in Ukrainian].
Sapak, N. (2000). M.A. Hedroytz in Mykolaiv. Ukrayins`ka kul`tura, 9–10, 32–33 [in Ukrainian].
Sapak, N. (2002). From the History of Art Museum Becoming of Southern Ukraine. The Issues of Culturology. (Issue 18). (pp. 120–127). K.: Vydavnychyj centr KNUKiM [in Ukrainian].
Satsky, A. (2002). Ancient Collections of Arkas’ Family: IV Mykolaiv Regional Conference: History. Ethnography. Culture: New study. (pp.18-21). Mikolaїv: Аtol [in Ukrainian].
Kolosova, N. (2013). European traditions of patronage in the history of culture of Ukraine. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 3, 67-71 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.