ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРА-ПОСТАНОВНИКА В ІСТОРИКО-АНАЛІТИЧНОМУ АСПЕКТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162754Ключові слова:
хореографічна культура, балетний театр, мистецтво балетмейстера-постановника, історичний контекст.Анотація
Мета дослідження – розкриття ролі та значення мистецтва балетмейстера-постановника як рушійної сили розвитку світової хореографічної культури. Методологія дослідження спирається на загальнонаукові мето-ди аналізу і синтезу, а також історико-порівняльний, аналітичний та культурологічний. Наукова новизна. В істо-ричному контексті еволюції хореографічного мистецтва, поступу й оновлення хореографії, розвитку балетного мистецтва загалом та балетного театру зокрема простежено значення мистецтва балетмейстера–постановника як провідної галузі. Висновки. Балетний театр – це синтетичне мистецтво створення візуально-музичних образів. Але синтез у балетному мистецтві досягається лише завдяки неординарності художнього мислення та широкому світогляду балетмейстера-постановника. Нові тенденції і художні течії передусім народжувалися в роботах хоре-ографів-практиків, а вже потім з'являлися теоретичні обґрунтування та декларації новітніх естетичних принципів. Від мистецтва балетмейстера-постановника залежить розвиток усіх жанрів хореографічної культури, а також зба-гачення танцювальних форм і виразових засобівбалету.
Посилання
Бежар М. Мгновения в жизни другого/ М.Бежар. – М.: Прогресс, 1989. – 586с.
Ванслов В. Балеты Григоровича и проблемы хореографи / В.Ванслов. – 2 изд., М. – 1971. – 279с.
Григорович Ю.Н. Традиции и новаторство // Музыка и хореография современного балета/Ю.Н. Григорович. – Л. – 1974. – С.14-І9.
3агайкевич М. Українська балетна музика/ М. Загайкевич. – К.: Наукова думка, 1969. –171с.
Карп П. Балет и драма/ П. Карп. – М.: Искусство, 1980. – 133с.
Карп П. О балете/ П. Карп. – М.: Искусство, 1967. – 118с.
Крэг Г. Искусство театра/ Г. Крєг. – СПб., 1912. – 234с.
Новерр Ж.Ж. Письма о танце и балетах/ Ж.Ж. Новерр. – М.: Л.:Аcаdemia, 1927. – 156с.
Суриц Е. Балет и танец в Америке / Е. Суриц. – Е. 2004. – 70с.
Bengt Häger., Ballets Suedois – London, 1990. – 7p.
Lifar S. Histoire du ballet.– Paris, 1966. – 389p.
Lifar S. La musique par la danse, de Lulli a Prokofiev.– Paris, 1955. – 499p.
Richardson P. The Beauchan mystery, – London. – 1967. – 37p.
Bezhar M. Moments in the life of another (1989). M .: Progress [in Rissian]
Vanslov V. The ballets of Grigorovich and the problems of choreography (1971). M. 1971. [in Rissian]
Grigorovich YU.N. Tradition sand innovation. Music and choreography of modern ballet (1974). L.14-I9 [in Rissian]
3agaykevich M. Ukrainian ballet music (1969). M .: Naukova dumka [in Ukrainian]
Karp P. Ballet and drama (1980). M .: Iskusstvo [in Rissian]
Karp P. About ballet (1967). M .: Iskusstvo [in Rissian]
Kreg G. The art of the theater (1912). SPb [in Rissian]
Noverr ZH.ZH. Letters about dance and ballets (1927). M .: L.: Academia [in Rissian]
Suritsu Ye. Ballet and dance in America (2004). E.: [in Rissian]
Bengt Häger., Ballets Suedois London, (1990). [in English]
Lifar S. Histoire du ballet. Paris, (1966). [in French]
Lifar S. La musique par la danse, de Lulli a Prokofiev.– Paris, (1955). [in French]
Richardson P. The Beauchan mystery, London. (1967). [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.