Аналіз взаємодії мистецьких технологій у театральній і концертній діяльності України в контексті сучасних соціокультурних процесів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162757Ключові слова:
мистецькі технології, фольклорні фестивалі, нові художні форми, театральне мистецтво, театральна та концертна діяльність, музична культура, формування художнього образу.Анотація
Метою дослідження є аналіз сучасних тенденцій формування та взаємодії традицій та інновацій сучас-ного українського мистецтва як основи трансформації мистецьких технологій в театральній та концертній діяльні-сті. Методологія дослідження базується на соціокультурному, інтроспективному, ретроспективному методах, а також методах систематизації та аналізу формування новітніх мистецьких технологій, що використовуються в театральній та концертній діяльності України. Основу дослідження формує комплексний аналіз науково-теоретичних праць, в яких поєднано діалектичний підхід із синергетичною парадигмою. Узагальнені фактори, що впливають на формування та розвиток художніх технологій у нових соціально-культурних умовах у розумінні та систематизації процесів, що відбуваються у сучасній театральній та концертній діяльності. Наукова новизна по-лягає у дослідженні динаміки формування новітніх мистецьких технологій, що використовуються в театральній та концертній діяльності України. Детально проаналізовано особливості розвитку сучасного українського мистецтва як основи трансформації мистецьких технологій в театральній та концертній діяльністі України. Висновки. Вико-ристання мистецьких технологій у театральній та концертній діяльності віддзеркалює динаміку формування і тра-нсформації звукового оформлення образу на сцені. Вивчення впливу мистецьких технологій в його масових фор-мах на людину набуває все більшої актуальності в суспільстві знань, коли чинники глобальної інформативності й охопленості найширших реципієнтних кіл відіграють визначальну роль у мистецько-комунікативних процесах.
Посилання
Астафьева О. Н. От редактора: Социокультурные ракурсы синергетики / О. Н. Астафьева // Синергетичекая парадигма. Человеки общество в условиях нестабильности. –М.:Прогресс– Традиция,2003.–С.9–16.
Богуцький Юрій, Корабльова Надія,Чміль Ганна . Нова культурна реальність як соціодинамічний процес людинотворення через ролі / Юрій Богуцький, Надія Корабльова, Ганна Чміль. – К.: Інститут культурології НАМ України, 2013. –272ст
Коваленко Є. Аспекти реконструкції балетних вистав у національній опері України/ Єва Коваленко// Мистецтво та життя: зб. наук. праць / І. М. Юдкін, О. М. Бе-регова, О. І. Оніщенко, Є. І. Коваленко, І. Л. Бермес, О. С. Олійник. – К.: Ін-т культурології НАМ України, 2016. – 216С.
Конькова Г.В. Театр вхід без квитків. - К.: "Комбі-ЛТД", 2002.[Кн.] 2. - 156с.
Корній Л.П. M.Лисенко в контексті європейського Романтизму (Західна і Центральна Європа) / Л.П. Корній//Українське музикознавство.- Вип.32. - К.:, 2002.-С.16-27.
Людкевич С.П. Микола Лисенко як творець української національної музики / С.П. Людкевич // Люд-кевич С.П. Дослідження, статті, реценції, виступи: у 2 т. - Львів: Дивосвіт, 1999. - Т.1. - 292с.
Перепелиця О. Жестикуляція піаніста як засіб виконавської виразності / О.Перепелиця // Музика. - 2013. - №2. -С.28-31
Почепцов Георгій Від Facenbook і гламуру до Wikileaks: медіа комунікації. Вид. 2-е. - К.: Спадщина,
- 464с.
Данчук О. Шляхи розвитку художньо-естетичних орієнтирів в українському театрі. Вісник Національ-ної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2014. № 1. -С.170-176
Astafyeva, O. N. (2003). From the editor: Socio-cultural angles of synergetics. Synergetic paradigm. Man and society in conditions of instability. Moscow : Progress – Tradition, 9-16 [in Russian].
Bogutsky, Yuri; Korablelova, Nadiya; Chmil, Hanna (2013). New cultural reality as a sociodynamic process of human creation through roles. Kyiv : Institute of Cultural Studies of Ukraine [in Ukrainian].
Kovalenko, E. (2016). Aspects of reconstruction of ballet performances in the national opera of Ukraine. Art and Life. Kyiv: Institute of Cultural Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].
Konkova, G.V. (2002). The entrance to the theater without tickets. Kyiv : Kombi-LTD, 2 [inUkrainian].
Коrniy L. P. (2002). M. Lysenko in the context of European Romanticism (Western and Central Europe). Ukrainske muzykoznavstvo, 32. 16–27 [in Ukrainian].
Liudkevych, S. P. (1999). Mykola Lysenko as the creator of Ukrainian national music. Doslidzhennia, statti, retsenzii, vystupy. Lviv: Dyvosvit, 1 [in Ukrainian].
Perepelytsya, O. (2013). Gesturing pianist as a means of expressiveness. Muzyka, 2, 28-31 [in Ukrainian].
Pocheptsov G. (2014). From Facebook and Glamor to Wikileaks: Media Communication. Kyiv : Spadshchina [in Ukrainian].
Danchuk, O. (2014). Ways of development of artistic and aesthetic landmarks in the Ukrainian theater. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 1, 170-176 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.