Аналіз взаємодії мистецьких технологій у театральній і концертній діяльності України в контексті сучасних соціокультурних процесів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162757Ключові слова:
мистецькі технології, фольклорні фестивалі, нові художні форми, театральне мистецтво, театральна та концертна діяльність, музична культура, формування художнього образу.Анотація
Метою дослідження є аналіз сучасних тенденцій формування та взаємодії традицій та інновацій сучас-ного українського мистецтва як основи трансформації мистецьких технологій в театральній та концертній діяльні-сті. Методологія дослідження базується на соціокультурному, інтроспективному, ретроспективному методах, а також методах систематизації та аналізу формування новітніх мистецьких технологій, що використовуються в театральній та концертній діяльності України. Основу дослідження формує комплексний аналіз науково-теоретичних праць, в яких поєднано діалектичний підхід із синергетичною парадигмою. Узагальнені фактори, що впливають на формування та розвиток художніх технологій у нових соціально-культурних умовах у розумінні та систематизації процесів, що відбуваються у сучасній театральній та концертній діяльності. Наукова новизна по-лягає у дослідженні динаміки формування новітніх мистецьких технологій, що використовуються в театральній та концертній діяльності України. Детально проаналізовано особливості розвитку сучасного українського мистецтва як основи трансформації мистецьких технологій в театральній та концертній діяльністі України. Висновки. Вико-ристання мистецьких технологій у театральній та концертній діяльності віддзеркалює динаміку формування і тра-нсформації звукового оформлення образу на сцені. Вивчення впливу мистецьких технологій в його масових фор-мах на людину набуває все більшої актуальності в суспільстві знань, коли чинники глобальної інформативності й охопленості найширших реципієнтних кіл відіграють визначальну роль у мистецько-комунікативних процесах.
Посилання
Астафьева О. Н. От редактора: Социокультурные ракурсы синергетики / О. Н. Астафьева // Синергетичекая парадигма. Человеки общество в условиях нестабильности. –М.:Прогресс– Традиция,2003.–С.9–16.
Богуцький Юрій, Корабльова Надія,Чміль Ганна . Нова культурна реальність як соціодинамічний процес людинотворення через ролі / Юрій Богуцький, Надія Корабльова, Ганна Чміль. – К.: Інститут культурології НАМ України, 2013. –272ст
Коваленко Є. Аспекти реконструкції балетних вистав у національній опері України/ Єва Коваленко// Мистецтво та життя: зб. наук. праць / І. М. Юдкін, О. М. Бе-регова, О. І. Оніщенко, Є. І. Коваленко, І. Л. Бермес, О. С. Олійник. – К.: Ін-т культурології НАМ України, 2016. – 216С.
Конькова Г.В. Театр вхід без квитків. - К.: "Комбі-ЛТД", 2002.[Кн.] 2. - 156с.
Корній Л.П. M.Лисенко в контексті європейського Романтизму (Західна і Центральна Європа) / Л.П. Корній//Українське музикознавство.- Вип.32. - К.:, 2002.-С.16-27.
Людкевич С.П. Микола Лисенко як творець української національної музики / С.П. Людкевич // Люд-кевич С.П. Дослідження, статті, реценції, виступи: у 2 т. - Львів: Дивосвіт, 1999. - Т.1. - 292с.
Перепелиця О. Жестикуляція піаніста як засіб виконавської виразності / О.Перепелиця // Музика. - 2013. - №2. -С.28-31
Почепцов Георгій Від Facenbook і гламуру до Wikileaks: медіа комунікації. Вид. 2-е. - К.: Спадщина,
- 464с.
Данчук О. Шляхи розвитку художньо-естетичних орієнтирів в українському театрі. Вісник Національ-ної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2014. № 1. -С.170-176
Astafyeva, O. N. (2003). From the editor: Socio-cultural angles of synergetics. Synergetic paradigm. Man and society in conditions of instability. Moscow : Progress – Tradition, 9-16 [in Russian].
Bogutsky, Yuri; Korablelova, Nadiya; Chmil, Hanna (2013). New cultural reality as a sociodynamic process of human creation through roles. Kyiv : Institute of Cultural Studies of Ukraine [in Ukrainian].
Kovalenko, E. (2016). Aspects of reconstruction of ballet performances in the national opera of Ukraine. Art and Life. Kyiv: Institute of Cultural Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].
Konkova, G.V. (2002). The entrance to the theater without tickets. Kyiv : Kombi-LTD, 2 [inUkrainian].
Коrniy L. P. (2002). M. Lysenko in the context of European Romanticism (Western and Central Europe). Ukrainske muzykoznavstvo, 32. 16–27 [in Ukrainian].
Liudkevych, S. P. (1999). Mykola Lysenko as the creator of Ukrainian national music. Doslidzhennia, statti, retsenzii, vystupy. Lviv: Dyvosvit, 1 [in Ukrainian].
Perepelytsya, O. (2013). Gesturing pianist as a means of expressiveness. Muzyka, 2, 28-31 [in Ukrainian].
Pocheptsov G. (2014). From Facebook and Glamor to Wikileaks: Media Communication. Kyiv : Spadshchina [in Ukrainian].
Danchuk, O. (2014). Ways of development of artistic and aesthetic landmarks in the Ukrainian theater. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 1, 170-176 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.