ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ВІДБОРУ У СИСТЕМІ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Іryna Hertz

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220420

Ключові слова:

хореографічна освіта, початковий професійний відбір, лікарсько-педагогічний і художній огляд абітурієнтів.

Анотація

Мета статті – розкрити історію розвитку професійного відбору в системі вітчизняної хореографічної освіти. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні таких методів, як теоретичний аналіз й узагальнення літературних джерел. Наукова новизна полягає в комплексному вивченні історії розвитку професійного відбору у системі хореографічної освіти, а також порівняльному аналізі відповідних методичних розробок. Висновки. Історію початкового професійного відбору в системі хореографічної освіти умовно можна поділити на 2 етапи: донауковий (до 1941 року) і науковий (після 1941 року). Існуючі на сьогоднішній день правила вступних випробувань до професійних хореографічних навчальних закладів ґрунтуються на оцінюванні модельних антропометричних показників абітурієнтів, розроблених у 1941 році, а структура і зміст відбору лише частково змінилися з 1963 року. В основі критеріїв оцінювання фізичних якостей - емпіричний досвід, накопичений у системі хореографічної освіти за майже 300 років. Критеріями відбору є: тип статури, витягнуті лінії тіла, відсутність зовнішніх дефектів статури; функціональні можливості опорно-рухового апарату; швидкісно-силові здібності, перш за все, пов’язані з виконанням стрибкової техніки; координаційні здібності (ритмічні). Оцінювання одержуваних у ході тестування абітурієнтів даних здійснюється виключно на основі особистого досвіду викладачів-фахівців, тобто відсутні оцінювально-нормативні таблиці, що суперечить загальним вимогам до системи відбору в подібних видах діяльності.

Посилання

Agrippina Yakovlevna Vaganova: articles, memoirs, materials. (1958). Leningrad; Moscow: Iskusstvo [In Russian].

Badnin, I. A. (1987). Occupational health and health of ballet dancers. Moscow: Medicinа [In Russian].

Blazis, K. (1937). Art of dance: extract from the book. "Manuel complet de la tanse," lane.withfr. O. N. Broshniovskoy. Leningrad; Moscow: Iskusstvo [In Russian].

Vasilyeva, T. M. (1994). Those who want to learn ballet. Rules of admission of children to ballet schools and methods of teaching classical dance. Moscow: GITIS [In Russian].

Vecheslova, T. Ya. (1984). About what is expensive. Leningrad: Sovetskiy kompozitor [In Russian].

Volynsky, A. L. (1992). Book of glee. Moscow: «AktYor. RezhissYor.Teatr» [In Russian].

Dembo, N. А. (1941). Basics of medical selection for entering choreographic schools. Leningrad [In Russian].

Karsavina, T.P. (1971). Teatralnaya street. Leningrad: Iskusstvo [In Russian].

Krasovskaya, V.M. (1958). The Russian Ballet Theater from the beginning till the middle of the XIX century. Leningrad; Moscow [In Russian].

Lopukhov, F.V. (1972). Choreographic frankness. Moscow: Iskusstvo [In Russian].

Materials on the history of Russian ballet. 200 years of the Leningrad State Choreographic School 1738-1938. Compiler M. Borisoglebsky. Leningradskoe gosudarstvennoe horeograficheskoe uchilische, 1938-1939. Volume 1: The past of the ballet department of the Petersburg Drama School, now the Leningrad State Choreographic School, 1738-1888. [In Russian].

Methodological manual for admission to dance schools. 1963. Comp. S.S. Holfina, M.F. Ivanitsky. Moscow: Moskovskoe horeograficheskoe uchilische [In Russian].

Noverr, J.-J. (1965). Letters about dance and ballets. Leningrad; Moscow: Iskusstvo [In Russian].

Silkin, P. (2010). Recommendations on the admission of children to professional choreographic educational institutions for training in the direction “Choreographic Art”, the educational program “The Ballet Dancer”. 2nd ed., Rev. St. Petersburg: Akademiya Russkogo baleta im. A. Ya. Vaganovoy [In Russian].

Holfina, S. S. (1990). Memoirs of Moscow ballet masters. Moscow: Iskusstvo [In Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Хореографія