КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ МЕДІАТИЗАЦІЇ КУЛЬТУРИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД КОНСТИТУЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286874Анотація
Мета статті – узагальнити зарубіжний досвід конституювання медіатизації загалом та медіатизації культури зокрема. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових (аналіз, синтез, індукція, дедукція) методів вивчення медіатизації як соціального інституту. Наукова новизна одержаних результатів полягає в узагальненні напрацювань зарубіжних вчених, що сприятиме конституюванню українською науковою спільнотою медіатизації як соціального метапроцесу, зокрема виокремленню його стадій та з’ясуванню соціокультурних наслідків, які, безсумнівно, мають амбівалентний характер. Висновки. Наголошено, що звернення до проблеми медіатизації культури актуалізоване необхідністю осмислення своєрідності цього процесу та з’ясування його специфіки з метою пояснення взаємовпливу мас-медіа, соціальних інститутів та суспільства. Виокремлено ключові погляди провідних зарубіжних медіологів щодо процесу медіатизації, його властивостей, ролі у сучасному соціумі, взаємозв’язку медіатизації культури та суспільства з технологічними зрушеннями. Підсумовано, що медіатизація – динамічний, амбівалентний і багатошаровий процес, це домінуючий чинник у розвитку суспільства, який за своїми наслідками осмислюється на рівні інших масштабних перетворювальних процесів. Акцентовано, що концепції медіатизації намагаються пояснити тривалі процеси взаємозв’язку між змінами засобів масової інформації та соціокультурними змінами, утім, медіатизація й досі є лише теоретичним напрямом, а не сформованою теорією, вимагаючи вироблення стратегій її вивчення.
Ключові слова: медіатизація, культура, концептуалізація, зарубіжний досвід.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.