НАСЛІДУВАННЯ ТРАДИЦІЙ СТАРИХ МАЙСТРІВ В УКРАЇНСЬКОМУ РЕАЛІСТИЧНОМУ ЖИВОПИСІ (на прикладі творчості В. Костирка, Є. Равського, О. Глазунова)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302052Анотація
Мета статті – виявити вплив наслідування живописних традицій старих майстрів на творчість представників сучасного українського реалістичного мистецтва. Методологія дослідження базується на таких філософських та загальнонаукових підходах, що дали змогу розглянути феномен наслідування в сучасному українському художньому мистецтві з різновекторних позицій: міждисциплінарний підхід забезпечив використання при аналізі феномену наслідування останніх теоретичних доробків соціогуманітарних наук; феноменологічний метод застосовано на етапі розкриття сутності й конкретизації такого феномену, як наслідування, його трансформацій у сучасному мистецькому просторі. Наукова новизна обумовлена тим, що акцентуалізовано увагу на окремих чинниках, зокрема і на наслідуванні сучасними українськими художниками живописних традицій старих майстрів, що безпосередньо впливає на становлення художнього мистецтва сучасної України. Висновки. Констатовано, що звернення до художньої традиції старих майстрів не є новим підходом у мистецтві, проте в українському мистецтвознавстві відсутня достатня кількість фундаментальних наукових розвідок щодо впливу творчості старих майстрів на становлення сучасних українських художників. З’ясовано, що сучасні мистці виявляють інтерес до скрупульозної деталізації, гладкої манери письма, барокових складних ракурсів, передають психологізм образів у манері Караваджо, Рембрандта, актуалізуючи класичні традиції в сучасному живописі. Доведено, що живописна ілюзорність, художньо-композиційні та колористичні пошуки і навіть універсальні змісти у творах старих майстрів можуть слугувати інспіраціями у творчості В. Костирка, Є. Равського, О. Глазунова та інших українських художників. Наголошено, що питання наслідування живописних традицій старих майстрів в українському реалістичному живописі потребує додаткових досліджень, проте на наш погляд, це є перспективною темою для подальших досліджень в межах мистецтвознавства та культурології.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.