Пcихологічні особливості взаємодії адресанта та адресата етичного кодексу

Автор(и)

  • Ю.В. Шипіцина

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25p

Ключові слова:

адресантно_адресатна взаємодія, стратегія, тактика, субординативні та кооперативні відносини, регулювання поведінки адресата.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню психологічних особливостей
адресантноадресатної взаємодії в текстах етичних кодексів. Встановлено,
що адресант тексту етичного кодексу з метою регулювання поведінки
адресата застосовує жорстку та м’яку стратегії, які передбачають
використання різноманітних тактик. Перевага тієї або іншої стратегії у
кодексах залежить від прийнятого у компанії стилю керівництва та від
типу адресантноадресатних відносин.

Посилання

Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики/Ф.С.Баце

вич. – К: Академія, 2004. – 344с.

Бендецкая М.Е. Стратегии и тактики речевого убеждения /

М.Е.Бендецкая // Стратегии коммуникативного поведения:

Материалы докл. Междунар. науч. конф. – Ч.1. – Минск:

МГЛУ. – 2001. – С. 115118.

Галапчук О.М. Вікова диференціація стратегій і тактик дискурсу

в сучасній англійській мові: автореф. дис. ...канд. філол. наук:

02.04 / Харківськ. нац. унт ім. В.Н.Каразіна. – Харків,

–19 с.

Гойхман О.Я., Надеина Т.М. Речевая коммуникация / Под ред.

О.Я. Гойхмана. – М.: ИНФРАМ, 2001. – 272 с.

Игнатенко Л.Ю. Повтор как одна из стратегий речевого

воздействия // Вісник ХНУ ім. В.Н Каразіна. – Харків,

Константа. – 2005. – № 649. – с.150153.

Иссерс О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской

речи / О.С.Иссерс. – М.: Эдиториал УРСС, 2002. – 284 с.

Почепцов Г.Г. Прагматика текста // Коммуникативно

прагматические и семантические функции речевых единств. –

Калинин, 1980. – С. 510.

Труфанова И.В. О разграничении понятий: речевой акт, речевой

жанр, речевая стратегия, речевая тактика / И.В.Труфанова//

Филологические науки. – 2001. – №3. – С. 5665.

Фадеева Е.В. Стратегии и тактики конфликтного дискурса (на

материале современного английского языка): дис. … канд.

филол. наук: 10.02.04 /Е.В.Фадеева. – К., 2000. – 194 с.

Хвощевський Р.В. Натяк як мовленнєва стратегія (на матеріалі

сучасної французької мови): автореф. дис. … канд. філол. наук:

02.05 / Київськ. нац. унт ім. Т.Шевченка. – К., 2002. – 20 с.

Brown P., Levinson S. Politeness. – Cambridge: Cambridge Uni

versity Press, 1987. – 345 p.

Dijk T.A. van. Strategies of Discourse Comprehension. – New York

etc.: Academic Press, 1983. – 418 p.

Mumby D., Clair R. Organizational Discourse // Discourse Stud

ies: a multidisciplinary study.– 1997. – Vol.2. – London: Sage. –

–205p.

Myers G.E., Myers M.T. The Dynamics of Human Communication.

A Laboratory Approach. – McGrawHill, 1976. – 424 p.

Pollach I. Communicating Corporate Ethics on the World Wide Web.

A Discourse Analysis of Selected Company Web Sites. – Frankfurt

am Main: Peter Lang, 2003. – 236 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Шипіцина, Ю. (2019). Пcихологічні особливості взаємодії адресанта та адресата етичного кодексу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (11). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%p