Оцінка рівня розвитку гнучкості у дівчат 8-9 років

Автор(и)

  • Людмила Шестерова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0001-8777-6386
  • Лейля Аджаметова Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0001-6673-3686
  • Дар’я Пятницька Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0001-9972-8402

Ключові слова:

дівчата, гнучкість, спеціальні вправи, фізична культура

Анотація

В статті представлені дані про особливості розвитку гнучкості у дівчат 8-9 років. Мета дослідження: визначити зміни показників гнучкості у дівчат 8-9 років під впливом спеціально спрямованих фізичних вправ. Матеріал і методи дослідження. В дослідженні взяли участь школярки 8-9 років ліцею № 149 м. Харків, які були розподілені на контрольну та експериментальну групи. В дослідженні були використані наступні методи: теоретичний аналіз та узагальнення наукової та науково-методичної літератури, тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що у дівчат експериментальної групи відбулося достовірне покращення рівня розвитку гнучкості в плечових суглобах та хребетному стовпі (р<0,05). Висновки. Отримані дані свідчать про доцільність використання комплексів вправ, спрямованих на розвиток гнучкості, на уроках фізичної культури в початковій школі.

Біографії авторів

Людмила Шестерова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Кандидат наук з фізичного виховання  та спорту, професор

Лейля Аджаметова, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

викладач

Дар’я Пятницька, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

старший викладач, кандидат педагогічних наук

Посилання

Бала, Т. М., Гребенюк, К. Ю., Скрипніченко, Г. П., & Архипова, А. В. (2016). Зміна рівня окремих рухових здібностей дівчат 10–11-ти років під впливом занять чирлідингом. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 18–24. https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/71896

Єсіонова, Г. О., Нерушенко, Є. В., & Кушнір, Г. І. (2012). Фізичне виховання: гнучкість і методика її розвитку: навчально-методичний посібник (с. 150). ЗНУ.

Круцевич, Т. Ю. (2011). Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків, молоді: навчальний посібник (с. 240). Олімпійська література.

Кузьменко, І. О., & Лопата, В. Є. (2018). Оцінка рівня розвитку гнучкості школярів 12–13-ти років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 136–143. https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/167167

Петрович, В., & Альошина, А. (2012). Гнучкість та її вплив на організм людини. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 4(20), 319–322.

Руда, І. Є. (2011). Програма оптимального розвитку гнучкості на етапі попередньої базової підготовки для попередження травм і порушень опорно-рухового апарату в художній гімнастиці. Фізична культура спорт та здоров’я нації: збірник наукових праць Вінницького національного університету, 12(2), 211–215.

Сергієнко, Л. П. (2011). Тестування рухових здібностей школярів (с. 192). Олімпійська література.

Солодовникова, М. В. (2015). Особливості розвитку гнучкості у школярів середніх класів. Теорія та методика фізичного виховання, (3), 17–23.

Тараненко, О. В., Каленіченко, О. В., & Палічук, Ю. І. (2024). Особливості розвитку гнучкості у школярів молодших класів. Фізична культура, спорт та здоров’я різних груп населення: матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції молодих вчених, 22–25.

Цьось, А. В. (Ред.). (2015). Педагогічна діагностика в системі фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: колективна монографія (с. 336). Вежа-Друк.

Шестерова, Л. Є. (2024). Шляхи підвищення фізичної активності і підготовленості школярів середніх класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 178–185. https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/111258

Masliak, I., Bala, T., Krivoruchko, N., Shesterova, L., Kuzmenko, I., Kulyk, N., Stasyuk, R., & Zhuk, V. (2018). Functional state of cardiovascular system of 10–16-year old teenagers under the influence of cheerleading classes. Journal of Physical Education and Sport, 18(1), 452–458. https://doi.org/10.7752/jpes.2018.s163

Shesterova, L. Ye., Kuzmenko, I. A., & Maslyak, I. P. (2017). Motive preparedness of school-age children under the influence of special exercises affecting the state of the acoustic analyser. Sport Science International Scientific Journal of Kinesiology, 10(2), 97–104.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Шестерова, Л., Аджаметова, Л., & Пятницька, Д. (2025). Оцінка рівня розвитку гнучкості у дівчат 8-9 років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 151–158. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325810

Номер

Розділ

Статті