Особливості поведінки дітей з аутизмом у грі з ровесниками

Автор(и)

  • К. О. Островська
  • І. П. Островський
  • Х. Я. Сайко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-41.240-251

Ключові слова:

ігрова діяльність, діти з аутизмом, спонтанна імітація, стереотипні висловлювання, соціальна включеність, емоційність.

Анотація

У статті визначено психолого-педагогічну роль ігрової діяльності, що передбачає у дітей формування соціального досвіду, моральних ставлень, моральної свідомості. Через гру дитина переймається ідеями, якими живе суспільство. Визначено психологічні особливості дітей з аутизмом. Діти з аутизмом є неконтактними, у них виявляється порушення всіх форм довербального (експресивно-мімічного, предметно-дійового) та вербального спілкування. Порушення процесу спілкування при аутизмі виявляється переважно у таких двох різновидах, як комунікативний дефіцит (гіпокомунікативність із заниженою цікавістю до довкілля, уповільненням установлення вербальних і невербальних контактів, відсутністю прагнення висловити свої бажання вокалізацією, поглядом, мімікою чи жестами), чи, навпаки, комунікативна екзальтація (надлишкова гіперемоційність у контактах, конфліктність, розгальмованість). Звернено увагу на те, що ефективна діагностика, застосування видів психокорекційної допомоги сприятимуть успішній взаємодії дітей молодшого шкільного віку в грі з однолітками.

Посилання

Выготский Л. С. Проблема культурного развития ребенка / Л. С. Выготский // Вестн. Московского университета. – Сер. 14. Психология. – 1991. – № 4. – С. 5–18.

Детский аутизм. Хрестоматия : учеб. пособие для студентов / сост. Л. М. Шипицына. – СПб. : Дидактика Плюс, 2001. – 368 с.

Жукова Н. С. Логопедия / Н. С. Жукова, Е. М. Мастюкова, Т. Б. Филичева. – Екатеринбург : Слово, 1998. – 316 с.

Запорожець О. В. Психологія : підручник для дошкільних педагогічних училищ / О. В. Запорожець. – К. : Наука, 1998. – 340 с.

Зеньковский В. В. Психология детства / В. В. Зеньковский. – M. : Академия, 1994. – 340 с.

Лебединская К. С. Дети с нарушениями общения: Ранний детский аутизм / К. С. Лебединская, О. С. Никольская, Е. Р. Баенская и дp. – M. : Просвещение, 1989. – 95 с.

Островська К. О. Психологічні чинники професійного вигорання у корекційних педагогів / К. О. Островська // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. / за ред. В. М. Синьова. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – № 21. – Сер. 19. Корекційна педагогіка та спеціальна

психологія. – С. 399–405.

Ранний детский аутизм / под ред. Т. А. Власовой, В. В. Лебединского, К. С. Лебединской. – М. : Педагогика, 1981. – 124 с.

Рождественська М. В. Синдром органічного аутизму у дітей із затримкою психічного розвитку / М. В. Рождественська // Дефектологія. – 2002. – № 2. – С. 46–49.

Шульженко Д. І. Основи психологічної корекції аутистичних порушень у дітей / Д. І. Шульженко. – К. : Слово, 2009. – 381 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-17

Як цитувати

Островська, К. О., Островський, І. П., & Сайко, Х. Я. (2018). Особливості поведінки дітей з аутизмом у грі з ровесниками. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (41), 240–251. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-41.240-251