Моральний вчинок як сенс життя: трагічними шляхами історії

Автор(и)

  • О. В. Осика
  • К. С. Осика

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-40.284-294

Ключові слова:

вчинок, моральний вчинок, вчинки світу, сенс життя, Голокост, достойники світу.

Анотація

У статті розглянуто систему моральних учинків, які здійснювали достойники світу в роки Голокосту героїчно і самовіддано, рятуючи людські життя. Докладно, на конкретних прикладах, доведено гуманістичну й альтруїстичну природу поведінки та вчинкового світу людей, які, ризикуючи власним життям і життям своїх близьких, допомагали іншим. Показано, що вчинок добра сприяв моральному становленню як окремої особистості, так і цілих етносів, переможно створюючи підвалини надії, віри, любові. Зазначено, що моральний учинок як сенс життя народжується і постає в нелюдських умовах, з усіх боків оточений прикметами тогочасного побуту, але в площині буття високого людського духу: сильного, величного, незламного, нескореного, безсмертного. Достойники народів світу використовували усі свої можливості, потенціал, оригінальність життєвих кроків та ситуацій задля досягнення високої мети: збереження неповторного людського життя. Польський лікар Є. Лазовський, майстерно використовуючи реальну загрозу зараження тифом, урятував багато людей від загибелі у концентраційних таборах. Усе своє свідоме життя І. Сендлер допомагала бідним єврейським дітям, хворим і знедоленим, своєрідні й ефективні засоби порятунку вона та її друзі використовували, визволяючи єврейських дітей із гетто. До цієї благородної справи долучаються і тварини, працюючи творчо, наполегливо, відповідально і натхненно. Ризикуючи власним життям, вони стають справжніми героями і достойниками тваринного світу. Разом із людьми протистоять жорстокій винищувальній системі переслідування і катування, наруги і божевілля. І сміливо перемагають її, бо інакше жити не можуть, не дозволяє добре собаче серце і співчуття до ближнього. А Саїда Арифова рятувала єврейських дітей-сиріт, навчивши їх молитися кримськотатарською мовою.

Посилання

Бех І. Д. Виховання особистості : У 2 кн. Кн. 1: Особистісноорієнтовний підхід: теоретико-технологічні засади : навч.- метод. видання / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – 280 с.

Боришевський М. Й. Залежність розвитку альтруїзму особистості від спрямованості її самосвідомості / М. Й. Боришевський // Наук. записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка. – Вип. 20. – Ч. 1. – К., 2000. – С. 61–68.

Роменець В. А. Психологія творчості : навч. посіб. / В. А. Роменець. – 2-ге вид., доп. – К. : Либідь, 2001. – 288 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2000. – 720 с.

Charny Israel W. Encyclopedia of genocide / Israel W.Charny. – Santa Barbara, California : ABC-CLIO, 1999. – 718 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-23

Як цитувати

Осика, О. В., & Осика, К. С. (2018). Моральний вчинок як сенс життя: трагічними шляхами історії. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (40), 284–294. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-40.284-294