Оcобливості прояву та корекції агресивності у молодших школярів

Автор(и)

  • В. І. Співак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-39.331-355

Ключові слова:

корекція, агресивність, молодший школяр, школа-інтернат, навчання.

Анотація

У статті висвітлено результати корекції агресивної поведінки дітей молодшого шкільного віку, які навчаються в школі-інтернаті. Зазначено, що на зростання прояву агресії, а також прояву насильства серед людей впливають економічна нестабільність і соціальна напруженість у країні. Показано, що повсякденністю стали численні конфлікти, деякі з них перетворюються у фізичне насильство, злочини проти особистості, неповага до іншої людини. Діяльність ЗМІ, реклама, кінопродукція, заповнені сценами насильства, обману, жорстокості, «навчають» діяти агресивно. З’ясовано, що важливу роль у формуванні агресивної поведінки відіграють також й особистісні характеристики. До них ми відносимо підвищений рівень психопатизації, нестійкість емоційного стану, що виявляється в підвищенні збудливості, подразливості, а також репресивності, яка призводить до підвищення рівня тривожності, скутості, невпевненості у собі. Показано, що агресивна поведінка проявляється вже у ранньому віці, піддаючи випробуванню батьківське терпіння і створюючи напруження у стосунках з однолітками. З’ясовано, що найгостріше постає проблема агресивної поведінки у дітей молодшого шкільного віку, коли здійснюється перехід до нового етапу розвитку особистості; серед дітей посилюється негативізм, частішають випадки проявів жорстокості й неадекватної поведінки. Слід зазначити, що агресія молодшого школяра безпосередньо не пов’язана з порушенням установлених правил і норм, а відокремлюється від асоціальної поведінки.

Посилання

Изард К. Э. Психология эмоций / К. Э. Изард. – СПб. : Питер, 1999. – 270 с.

Креч Д. Нравственность, агрессия, справедливость / Д. Креч // Элементы психологии. – 1992. – № 5. – 64 с.

Энциклопедия психологических тестов для детей. – М. : Класс, 1998. – 256 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-07

Як цитувати

Співак, В. І. (2017). Оcобливості прояву та корекції агресивності у молодших школярів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (39), 331–355. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-39.331-355