Психолого-педагогічні аспекти проявів насилля в дитячому середовищі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-37.%25pКлючові слова:
насилля в сім’ї, насилля в школі, насилля на вулиці, батьки, вчителі, діти, однолітки.Анотація
Встановлено, що вивчення проблеми насилля в дитячому середовищі є досить актуальним. Діти є найнезахищенішою, найуразливішою й майже повністю залежною від дорослих частиною суспільства. Насильство завдає дитині тяжких травм, які мають згубні наслідки для подальшого фізичного та психічного здоров’я. Для суспільства це небезпечно тим, що діти, які були жертвами або свідками насильства, переносять цей негативний досвід до власного життя. Визначено ставлення старшокласників до різних проявів насилля. Результати емпіричного дослідження показали, що переважна більшість учнів під насиллям розуміють фізичні та психологічні дії, спрямовані проти особистості; «зазнають насилля на вулиці»; найчастіше батьки застосовують моральні засоби покарання; інколи терпіли приниження, знущання або побиття однолітків; особисто не здійснювали насилля над своїми однокласниками, знайомими; коли на них кричать, принижують, обзивають та б’ють виникають почуття образи, гніву. Запропоновано рекомендації для вчителів (класних керівників) та батьків. Дорослі мають коригувати не лише поведінку дітей, а й слідкувати за своєю поведінкою, адже вони найчастіше, є прикладом для наслідування дітей. Варто обговорювати проблеми насильства, це призведе до формування аналогічних понять і уявлень відносно порушеної теми як у дорослих, так і у дітей. Потрібно контролювати випадки насильства серед дітей, виявляти дітей-агресорів, організувати системну роботу з ними фахівців.
Посилання
Ильин Е.П. Психология агрессивного поведения / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер, 2014. – 368 с.
Система захисту дітей від жорстокого поводження: навчально-методичний посібник [Ред. К. Б. Левченко, І. М. Трубавіної]. – К. : Держсоцслужба, 2005. – 396 с.
Україна серед лідерів з насильства серед молоді [Електронний ресурс]: Доповідь про ситуацію в Україні ВВС – Мій світ. – Режим доступу до сайту http://www.bbc.co.uk/ukrainian/news/ 2010/09/ 100930 violance children ob.shtm!
Фурманов И.А. Агрессия и насилие. Диагностика, профилактика и коррекция / И.А. Фурманов. – СПб. : Язык, 2007. – 479 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.