Участь студентів-психологів у волонтерському русі як форма їх особистісного зростання

Автор(и)

  • П.А. Казар’ян

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25p

Ключові слова:

адикції, власний приклад, волонтерська діяльність, волонтерський рух, самопрофілактика, соціальна активність, соціальна ініціатива, творчість.

Анотація

У статті волонтерська діяльність
студентів-психологів розглядається як форма їх особистісного зростан-
ня. Представлено проект «Профілактика негативних явищ у молодіж-
ному середовищі». Найбільш дієвими способами подолання стигми по
відношенню до актуальних соціальних проблем визначено: творчість,
власний приклад, «Рівний-рівному», волонтерська діяльність. Зазна-
чається, що волонтерський рух – це добровільна форма об’єднання для
мобілізації соціальної ініціативи, досягнення суспільно значущих ці-
лей, спільного вирішення спільних проблем, що сприяє особистісному
зростанню його учасників і розвитку соціальної активності молоді. Ви-
значено, що волонтерська діяльність характеризується добровільністю
включення волонтерів у різні види соціально-цінної діяльності, пра-
вом вибору засобів досягнення мети при спільному вирішенні проблем.
Представлено, що волонтерська діяльність характеризується також ви-
знанням рівності особистих і суспільних потреб, усвідомленням власної
соціальної захищеності волонтерів при готовності захищати інтереси
інших; поєднанням самоврядування з послідовним розвитком демокра-
тичних засад в управлінні. Описано також такі принципи волонтерської
діяльності: неформальність, нестандартність змісту діяльності, ціле-
спрямоване використання навчання і виховання як засобу досягнення
соціально значущих цілей й особистісного росту волонтерів. Проаналі-
зовано п’ять взаємопов’язаних етапів особистісного зростання волонте-
ра: вибору і самопізнання, самовдосконалення, самовизначення, само-
реалізації, творчого росту.

Посилання

Бандурка А. М. Психология управления [Текст] / А. М. Бандурка, С.П. Бочарова, Е.В. Землянская. – Харьков : Фортуна-пресс, 1998. – 464 с.

Вайнола Р. Х. Волонтерський рух в Україні: тенденції розвитку [Текст] / Р. Х. Вайнола, А. Й. Капська, Н. М. Комарова. – К. : Академпрес, 1999. – 285 с.

Василенко К. А. Волонтер – це стан душі [Текст] / К.А. Василенко // Волонтер. – 2001. – №10. – С. 24–32.

Волонтерство. Порадник для організатора волонтерського руху [Текст] / Укл. Т. Л. Лях, авт. кол.: О. В. Безпалько, Н. В. Заверіко, І.Д. Звєрєва, Н.В. Зімовець та ін. – К. : ВГЦ «Волонтер», 2001. – 176 с.

Закон України «Про волонтерську діяльність» від 19 квітня 2011 року за № 5073 – VI: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3236-17.

Карпиловська С. Я. Дослідження стану волонтерського руху жінок, що перенесли РМЗ [Текст] / С. Я. Карпиловська, Н. В. Супрун // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. / За ред. С. Д. Максименка. – К. : [б.н.в.], 2001. – Т. ІІІ, ч. 8. – С. 107–114.

Назарук В. Волонтерський рух в Україні: від історії до реалій / В. Назарук // Перехрестя. – 2000. – № 7. – С. 12–16.

Організація волонтерського руху у вищих навчальних закладах: Діагностичний інструментарій. Методичні розробки / Укл. Т.О. Рудякевич. – Житомир : ЖДУ, 2004. – 48 с.

Підготовка волонтерів до роботи у службі «Телефон Довіри» [Текст]. – К. : ДЦССМ, 2003. – 35 с.

Романенкова Л. А. О системе волонтёрской помощи в Канаде / Л. А. Романенкова // Практична психологія і соціальна робота. – 1999. – №6. – С. 45–57.

Соціальна робота в Україні: Навч. посіб. [Текст] / І. Д. Звєрєва, О.В. Безпалько, С. Я. Марченко та ін.; Заг. ред. І. Д. Звєрєвої, Г.М. Лактіонової. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 256 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-18

Як цитувати

Казар’ян, П. (2016). Участь студентів-психологів у волонтерському русі як форма їх особистісного зростання. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (33). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%p