Теоретические основы психотерапевтической конфронтационной суггестии: рациональная психотерапия

Автор(и)

  • И.Ф. Манилов

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25p

Ключові слова:

сугестія, навіювання, психотерапія, психотерапевтична конфронтаційна сугестія, раціональна психотерапія, адаптивне мислення, дисфункціональні думки, принципи конфронтаційної сугестії.

Анотація

У статті досліджено дея-
кі теоретичні аспекти психотерапевтичної конфронтаційної сугестії.
Визначено спорідненість психотерапевтичної конфронтаційної сугес-
тії та раціональної психотерапії згідно цілої низки базових положень.
З’ясовано, що психотерапевтичну конфронтаційну сугестію і раціо-
нальну психотерапію поєднує пріоритетний напрямок роботи з дис-
функціональними думками. Показано, що дисфункціональні думки
виникають внаслідок помилкової, викривленої оцінки різноманітних
подій і ситуацій. Психологічна корекція процесу мислення призводить
до змін у сприйнятті людиною оточуючого світу і, як наслідок, до змін
її поведінки. З’ясовано, що психотерапевтичний вплив необхідно спря-
мовувати не тільки на окремі дисфункціональні думки, а і особистість
клієнта в цілому. Для зміни дисфункціональних думок необхідно вико-
ристовувати переконання-навіювання, коли клієнт знаходиться у стані
неспання. Представлено нові дані щодо принципових відмінностей між
психотерапевтичною конфронтаційною сугестією та традиційною ві-
тчизняною раціональною психотерапією. Показано, що у відповідності
з основними положеннями психотерапевтичної конфронтаційної сугес-
тії існують базові загальнонаукові принципи та світоглядні ідеї, які є
антагоністами дисфункціональних думок. Ці ідеї та принципи можна
прищепити людині за допомогою навіювання. Визначено, що психоте-
рапевтичний ефект дає навіювання ідей-принципів безперервної мін-
ливості, взаємозв’язку, відносності, необоротності, самоорганізації,
динамічної рівноваги. Зроблено висновок, що теоретичні положення
раціональної психотерапії можна використовувати у розробці теоретич-
них основ психотерапевтичної конфронтаційної сугестії.

Посилання

Буль П.И. Психотерапия, гипноз и внушение в практической медицине / Д.Г. Буль. – Л., 1990. – 91 с.

Бурно М.Е. Клиническая психотерапия / М.Е. Бурно. – М. : Академический Проект; Деловая книга, 2006. – 800 с.

Вольперт И.Е. Психотерапия / И.Е. Вольперт. – Л. : Медицина, 1972. – 232 с.

Манілов І.Ф. Психотерапевтична конфронтаційна сугестія: базові положення / І.Ф. Манілов // Актуальні проблеми психології. Т.ІІІ. : Консультативна психологія і психотерапія: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д. Максименка. – Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – К. : Логос, 2015. – Вип.11. Консультативна психологія і психотерапія. – С. 170–185.

Манілов І.Ф. Розвиток адаптивного мислення за допомогою конфронтаційної сугестії : [Електронний ресурс] / Ігор Феліксович Манілов// Технології розвитку інтелекту. – К. : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2016. – Режим доступу: http://www.psytir.org.ua/upload/journals/2.1/authors/2016/Manilov_Igor_Felixovich_Rozvytok_adaptyvnogo_myslennya_za_dopomogoyu_konfrontatsijnoi_sugestii.pdf

Простомолотов В.Ф. Комплексная психотерапия сома тоформных расстройств / В.Ф. Простомолотов. – Москва : «Триада-фарм», 2002. – 304 с.

Руководство по психотерапии / В.Е. Рожнов [и др.]; под ред. В.Е. Рожнова. – Ташкент : Медицина, 1985. – 719 с.

Свядощ А.М. Неврозы. – 3-е изд., перераб. и доп. / А.М. Свядощ. – М. : Медицина, 1982. – 368 с.

Тукаев Р.Д. Психотерапия: теории, структуры, механизмы / Р.Д. Тукаев – [2-е изд.] – М. : ООО «Медицинское информационное агентство», 2007. – 392 с.

Холмогорова А.Б. Когнитивно-бихевиоральная психотерапия / А.Б. Холмогорова, Н.Г. Гаранян // Основные направления современной психотерапии. – М. : «Когито-Центр», 2000. – С. 224–267.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-25

Як цитувати

Манилов, И. (2016). Теоретические основы психотерапевтической конфронтационной суггестии: рациональная психотерапия. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (33). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%p