Особливості креативності як професійно вагомої якості студентів-менеджерів

Автор(и)

  • А.А. Московченко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25p

Ключові слова:

креативність, професійні якості, студенти-менеджери, дивергентне мислення, вербальна креативність, інтелектуальна активність, продуктивність творчої діяльності менеджерів.

Анотація

Стаття присвячена вивченню особливостей креативності студентів-менеджерів. Автором визначено основні аспекти вивчення проблеми креативності сучасних управлінців, що не достатньо вивчені науковцями та потребують посиленої дослідницької уваги. Також обґрунтовано роль креативності у фаховій діяльності сучасного менеджера, виконанні ним своїх професійних функцій. При цьому, визначено, що креативність є тією професійно важливою якістю менеджера, що дає йому можливість приймати виробничо виважені та обґрунтовані рішення, успішно організовувати діяльність колективу. Описано результати емпіричного дослідження креативності майбутніх управлінців. З’ясовано, що сучасним студентам-менеджерам властива орієнтованість на прояви креативності у навчальній та професійній діяльності. У статті проаналізовано особливості вираженості різних компонентів дивергентного мислення студентів-менеджерів – оригінальність, продуктивність, розробленість і гнучкість. Також, автором описано специфіку прояву вербальної креативності майбутніх менеджерів, таких її характеристик як оригінальність, продуктивність та унікальність. Проаналізовано співвідношення рівнів інтелектуальної активності досліджуваних при вирішенні творчих завдань – стимульно-продуктивного, евристичного та власне креативного. Автором визначено, що сучасним менеджерам властиві виражені характеристики оригінальності, продуктивності і розробленості образів дивергентного мислення, переважання стимульно-продуктивного і евристичного рівнів інтелектуальної активності при вирішенні творчих задач при відносно низьких показниках вербальної креативності. На основі викладених результатів дослідження автором сформульовані висновки та окреслені перспективи подальших досліджень.

Посилання

Волков И.В. Развитие личных потенциалов менеджеров в образовательном пространстве высшей школы: автореф. дис...

канд. психол. наук: 19.00.07. «Педагогическая психология» / И.В.Волков. – Нижний Новгород, 2012. – 25 с.

Батоврина Е.В. Развитие креативности управленцев в

процессе профессиональной подготовки: автореф. дис...

канд. социол. наук: 22.00.08. «Социология управления» /

Е.В.Батоврина. – Москва, 2007. – 26 с.

Тамбиева Б.Р. Личностные детерминанты психологической

компетентности менеджера ресторана : автореф. дис... канд.

психол. наук: 19.00.01. «Общая психология, психология

личности, история психологии» / Б.Р.Тамбиева. – Сочи,

– 25 с.

Харцій О.М. Розвиток креативного потенціалу у майбутніх

менеджерів організацій: автореф. дис... канд. психол. наук:

00.10. «Організаційна психологія, економічна психологія» / О.М. Харцій. – Київ, 2008. – 22 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-24

Як цитувати

Московченко, А. (2016). Особливості креативності як професійно вагомої якості студентів-менеджерів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (32). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%p