Глобальний світ – глобальна міжкультурна освіта – перспектива медіальної педагогіки
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25pКлючові слова:
глобалізація, мас-медіа, медіальна педагогіка, міжкультурна освіта, інформаційне суспільство, транскультурна комунікація.Анотація
У статті показано і проаналізовано явища глобалізації і медіатизації, які сьогодні є одними з найбільших викликів для світу і кожного народу. Виявлено, що ми все більше відчуваємо амбівалентність медіатизації – величезні переваги і можливості – Україна прямує до свободи, люди головним чином завдяки масмедіа, а також зростаючому почуттю національної гідності і самостійності борються за свою національну ідентичність та автономію. Водночас війни і конфлікти не припиняються, бо жахаюча економіка, наприклад, торгівля зброєю, зміцнює міграційні тренди, люди шукають кращого світу і знову ж таки завдяки глобальній мобільній телефонії швидко інформують один одного, куди прямувати. Досліджено явище «культурного міксу», яке йде слідом за міграційним трендом і безсумнівно породжує найбільшу потребу міжкультурної освіти. Показано різноманітність ідей і пропозицій у цьому питанні, які, однак, не допомагають уникнути труднощів. Зроблено висновки, що варто популяризувати таку міжкультурну освіту, яка зміцнює власну тотожність і одночасно відкрита для інших, що не є простим завдання. У персоналістичній концепції Ч. Бартніка (2000) людина є уособленням добра, що виграє у боротьбі зі злом і вміє безперервно трансформувати себе та інших на вищий, кращий рівень життя часто через страждання і біль, однак ця натуральна доброта людини є нашою потужною надією на краще суспільство і кращий світ.Посилання
Bartnik Cz. Personalizm. – Lublin 2000.
Cybal–Michalska A., Gmerek T., Globalizacja – aspekt edu kacyjny i socjalizacyjny, Łódź 2015 // Pyżalski J., red., Wychowawcze i społeczno – kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. – Łódź, 2015. – S. 9–30.
Dijk v. J. Społeczne aspekty nowych mediów. – Warszawa, 2010.
Griffin E. Podstawy komunikacji społecznej. – Gdańsk, 2003.
Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa. – Warszawa, 2009.
Siemieniecki B. Pedagogika medialna. – Warszawa, 2007.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.