Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту

Автор(и)

  • Н.М. Мишко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25p

Ключові слова:

мотив, мотивація, цінності, мотиваційно-ціннісна сфера, психолог, друга вища освіта.

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні засади в зарубіжній та вітчизняній психологічній науці особливостей формування мотиваційно-ціннісної сфери особистості. Охарактеризовано сутність розуміння мотиву, мотивації, цінностей та мотиваційно-ціннісної сфери особистості. Розкрито основні підходи до розуміння цього феномена з точки зору психоаналітичних, біхевіористичних, когнітивних, гуманістичних теорій і вітчизняного підходу. Описується структура мотиваційно-ціннісної сфери майбутнього психолога, який здобуває другу вищу освіту, до якої входять такі елементи як провідні потреби, мотиви, цінності та смисложиттєві орієнтації особистості. Відповідно до даної структури втілене та проаналізоване емпіричне дослідження особливостей мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту. Досліджено співвідношення первинних (потреби в безпеці і впевненості в майбутньому) та вторинних (потреби в приналежності та затребуваності, повазі, у визнанні оточуючих та потреби самовираження, реалізації своїх потенційних можливостей) потреб студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту; співвідношення їх внутрішніх мотиваційних (відповідальність і зміст роботи, кар’єра, досягнення особистого успіху) та зовнішніх гігієнічних (фінансові мотиви, суспільне визнання, співпраця в колективі та з керівництвом) факторів. Досліджено рівень розвитку цих мотивів, а також значення типів цінностей (гедонізм, досягнення, влада, самовизначення, стимуляція, тощо). Виявлено показники смисложиттєвих орієнтацій (цілі у житті, процес життя, результативність життя, локус контролю – Я, локус контролю – життя та загальний показник усвідомленості життя). Встановлено кореляційні зв’язки за цими факторами.

Посилання

Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности / В.Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 159 с.

Занюк С.С. Психологія мотивації та емоцій : навч. посібник для студентів гуманіт. факультетів ВНЗ / С.С. Занюк. –

Луцьк : Ред.-вид. відд. Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 1997. – 180 с.

Франкл В. Человек в поисках смысла: сборник: / Общ. ред.

Л.Я. Гозмана и Д.А. Леонтьева; пер. с англ. и нем.. – М. :

Прогресс, 1990. – 368 с.

Маслоу Абрахам. Мотивация и личность / Абрахам Маслоу;

Перевод А.М.Татлыбаевой. – Терминологическая правка

В.Данченко. – СПб. : Евразия, 1999. – К.: PSYLIB, 2004.

Maslow A.H., Motivation and Personality (2nd ed.) N.Y. :

Harper & Row, 1970.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-01-04

Як цитувати

Мишко, Н. (2016). Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (31). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p