Стимулювання творчої активності студентів педагогічних ВНЗ

Автор(и)

  • С.П. Яланська
  • В.В. Оніпко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

стимулювання, творча активність, студент, майбутній учитель, педагогічна творчість, творча компетентність, психологічні умови.

Анотація

Стимулювання творчої активності особистості належить до найактуальніших проблем суспільного життя і потребує глибокого наукового обґрунтування психологічної сутності чинників цього процесу. Питання розвитку творчої особистості є провідним у галузі розвитку національної вищої освіти, а саме: Національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті, Концепції наукової, науково-технічної та інноваційної політики в системі вищої освіти України, Концепції національно-патріотичного виховання молоді та ін. У наукових джерелах творчість визначається як діяльність, кінцевим результатом якої є створення якісно іншого продукту, що вирізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно-історичною унікальністю. Творчу активність ми розглядаємо як ефект розвитку творчої компетентності майбутнього вчителя, оскільки вважаємо, що поняття творчості можна розглядати як педагогічну взаємодію, що забезпечує створення нових оригінальних продуктів навчально-пізнавальної діяльності, вміння діяти в нових педагогічних ситуаціях. Вважаємо, що результат розвитку педагогічної творчості майбутніх учителів обов’язково передбачає зовнішній (навчальний продукт) та внутрішній (життєтворчість, саморозвиток) аспекти. Особиста творча діяльність учителя є незамінною в збудженні творчої активності учнів. Отримані результати теоретичної та експериментальної роботи підтвердили можливість сприяння розвитку творчої активності майбутніх учителів в умовах навчально-виховного процесу вищого навчального закладу шляхом упровадження авторської програми розвитку творчої компетентності. Авторський навчальний посібник «Психологія творчості» може бути путівником зі стимулювання творчої активності студентів педагогічних вишів.

Посилання

Ануфриев А. Ф. Как преодолеть трудности в обучении детей.

Психодиагностические таблицы. Психодиагностические

методики. Коррекционные упражнения / А. Ф. Ануфриев,

С. Н. Костромина. – М. : Ось-89, 1997. – 224 с.

Леонтьев А. Н. О системном анализе в психологии / А. Н. Леонтьев // Психологический журнал. – 1991. – № 4. – С. 117–120.

Максименко С. Д. Психологія учіння людини : генетико-моделюючий підхід : монографія / С. Д. Максименко. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2013. – 592 с.

Моляко В. О. Психологічна проблема творчого потенціалу /

В. О. Моляко // Актуальні проблеми психології: Проблеми

психології творчості та обдарованості: Збірник наукових

праць / За ред. В.О. Моляко. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім.

І. Франка, 2007. – Т. 12. – Вип. 2. – С. 6–12.

Сисоєва С. О. Педагогічна творчість : монографія / С. О. Сисоєва. – К. : Каравела, 1998. – 150 с.

Яланська С. П. Психологія творчості: навч. посіб / С.П. Яланська. – Полтава : ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2014. – 180 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Яланська, С., & Оніпко, В. (2019). Стимулювання творчої активності студентів педагогічних ВНЗ. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p