Гармонізація відносин між суб’єктами інтегрованого навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25pКлючові слова:
інтеграція, соціалізація, інклюзивне навчання, якість освіти, діти з особливими потребами, гармонізація, суб’єкти ін- тегрованого навчання, самореалізація, позитивний образ.Анотація
У статті проаналізовано цінність моделі інклюзивної освіти в загальноосвітньому закладі, яка, з однієї сторони, надає рівні права в отриманні освіти та самореалізації дітям з особливими потребами, а з другої – сприятиме формуванню позитивного образу особи неповносправної, як такої, що здатна до самостійного життєздійснення. Проведення соціометричного дослідження показало, що діти з особливостями психофізичного розвитку перебувають у статусах «пропущених», «відкинутих» і «ізольованих». Це свідчить про те, що у дітей з особливостями розвитку порушені соціальні контакти з однолітками. Аналізуючи наявність інших проблем у процесі інтегрованої освіти, ми виявили недостатню підготовку фахівців, що працюють в інтегрованих класах (групах), недостатність методичного забезпечення, педагоги, на думку батьків, недостатньо поінформовані про захворювання дітей і мають низький рівень кваліфікації для роботи в цих класах (групах). Батьки ж відзначили ще й особливе ставлення педагогів до інтегрованої освіти. Отже, ми з’ясували, що між суб’єктами інтегрованого утворення існують негативні стосунки. Проявляється нетерпимість до дітей з особливостями психофізичного розвитку з боку дітей, що розвиваються нормально, їхніх батьків і частково з боку педагогів. Зроблено висновок про те, що освіта є найбільш універсальним засобом соціалізації дитини, її інтеграції як у навчальному процесі в умовах загальноосвітньої школи, так і в подальшій інтеграції в суспільство. Діти з особливими освітніми потребами можуть отримувати такий же соціальний досвід, як і їхні здорові друзі. В контексті зростаючої суспільної свідомості першочерговими для вирішення є питання усунення бар’єрів і гармонізація відносин між суб’єктами інтегрованого навчання.
Посилання
Выготский Л. С. Избранные психологические исследования / Л. С. Выготский. – М. : Мысль, 1956. – С. 438–452.
Вічалковська Н.К. Корекція сенсорної сфери дітей з порушеннями психофізичного розвитку / Н.К. Вічалковська // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка,
Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України / за ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Випуск 20. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2013. – С. 113–122.
Ivanashko O.Ye. Peculiarities of psychological readiness
of future teachers to work with children with special
educational needs within the inclusion / O.Ye Ivanashko,
N.K. Vichalkovska // East European Journal of Psycholinguistics. – Lutsk : Lesya Ukrainka Eastern European
National University, 2014. – Issue 1. – РР. 40–51.
Коць М. О. Динамічна модель активності суб’єктів педагогічної взаємодії / М. О. Коць // Матеріали І Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (13 травня 2014 р.) =
Abstrakt I International Scintific & Practical Internet Conference
(May 13. 2014) / за заг. ред. Л. В. Засєкіної, А. В. Кульчицької. – Луцьк : Вежа-Друк, 2014. – С. 146–148 с.
Нарастание дискриминации детей-инвалидов в сфере образования. Пути изменения ситуации : [Электронний ресурс]. – 2010. – Режим доступа: www.osoboedetstvo.ru/fs/
archives/38-..html – Дата доступа : 25.11.2013.
Психологічна служба і ПМПК системи освіти (2012-2013
н.р.) / [Н.О. Березіна, Н.В. Лунченко, А.Г. Обухівська та
ін.]. – К. : Ніка-Центр, 2013. – 60 с.
Островська К. Особливості інтелектуального розвитку дітей зі спектром аутистичних порушень / К.О.Островська // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць
Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України / за ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –
Випуск 20. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2013. – С. 498–511.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.