Гендерні відмінності особистісних детермінант професійної самореалізації працівників рекламної сфери

Автор(и)

  • В.Г. Кот

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25p

Ключові слова:

працівник рекламної сфери, професійна самореалізація, реклама, гендерні відмінності, риси особистості, професійна діяльність, факторний аналіз.

Анотація

У статті розглянуто проблему особистісної детермінації професійної самореалізації працівників рекламної сфери в гендерному контексті. Показано, що вивчення суб’єкта професійної діяльності не може обмежуватися характеристиками підготовленості, досвіду, майстерності і якості, роботи, яку потрібно виконати. Встановлено, що важливим є визначення індивідуально-психологічних властивостей людини, її стану та потенційних можливостей. Показано, що професія працівника рекламної сфери спричинює певний вплив на структуру рис його особистості. Визначено особистісні особливості та спеціальні здібності, які бажано мати працівнику рекламної сфери для успішного виконання своєї професійної діяльності і професійної самореалізації. Виявлено різницю в загальній тенденції розподілу інтенсивності рис особистості за використання двох різних статистичних методів опрацювання даних (методу середніх величин і факторного аналізу), зокрема, констатовано, що одні й ті самі семантичні конструкції займають різні позиції ранжування у списку рис, що свідчить про розбіжність ідеального та реального професійного «Я – образу» працівників рекламної сфери. Показано, що професія працівника рекламної сфери спричинює певний вплив на структуру рис його особистості. Наведено результати емпіричного дослідження гендерних особливостей особистісних рис працівників рекламного бізнесу за методом середніх величин і факторним аналізом даних. Визначено відмінності у структурі особистісних рис чоловіків та жінок в рекламній галузі, урахування яких сприятиме професійній самореалізації працівників рекламної сфери, покращенню системи їх підготовки, підвищенню кваліфікації та перепідготовки кадрів, ефективному профвідбору та підбору персоналу в рекламних агенціях.

Посилання

Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических данных / Э.М.Браверман, И.Б. Мучник. – М. :

Нау ка, 1983. – 464 с.

Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология мужчины

и женщины / Е.П. Ильин. – СПБ. : Питер, 2002. – 544 с.

Капустина А. Н. Многофакторная личностная методика

Р. Кэттелла / А. Н. Капустина. – СПб. : Речь, 2001. – 112 с.

Кеттелл Р.Е. Руководство по работе с 16-тифакторным опросником / Р.Е Кеттелл, Г.У. Эбер, Н.М. Тицуска. – Л. : Литера, 1970. – 220 с.

Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию личности / В.М. Мельников, Л.Т. Ямпольский. – М. :

Просвещение, 1985. – 319 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кот, В. (2019). Гендерні відмінності особистісних детермінант професійної самореалізації працівників рекламної сфери. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (27). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%p