Психологічні особливості проявів поведінкового типу А серед керівників освітніх організацій

Автор(и)

  • А.С. Москальова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25p

Ключові слова:

керівники загальноосвітніх навчальних закладів, поведінка, класифікація типів поведінки, поведінка за типом А і Б.

Анотація

У статті розглядається дуже важлива проблема – поведінка керівників освітніх організацій загалом та керівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема. Обґрунтовано необхідність розгляду обраної теми в сучасних соціально- економічних умовах. Зазначено, що в психології існує декілька класифікацій поведінкових типів особистості. Проте автор у роботі керується постулатом психологів, які виділяють два поведінкових типи особистості, а саме: А і Б. З’ясовано, що представники цих груп мають різні характеристики та відрізняються специфікою поведінки в схожих виробничих умовах. Встановлено, що особам з проявами поведінкового типу А відповідають такі якості: наполегливість, намагання виконувати все швидко і краще від інших, висока працездатність. Вони можуть бути агресивними, надмірно вимогливими, жорстокими. Саме такий динамічний, напружений спосіб життя призводить до виникнення проблем на фізичному рівні – це серцево-судинні захворювання. Особи з поведінкою типу Б – це ті, яким притаманні протилежні якості. Вони спокійні, іноді байдужі, відсторонені від подій, які відбуваються навколо. У статті представлено результати дослідження проявів поведінки за типом А у керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовано особливості розвитку поведінкового типу А для керівників загальноосвітніх навчальних закладів. З’ясовано специфіку прояву поведінки за типом А у керівників загальноосвітніх навчальних закладів залежно від соціально-демографічних та гендерних характеристик (вік, стать, сімейний стан, наявність дітей, тип навчального закладу тощо). Подано психологічні рекомендації, які допоможуть позбутися поведінкових патернів типу А.

Посилання

Аткинсон Р. Л. Введение в психологию / Р. Л. Аткинсон,

Р. С. Аткинсон, Э. Е. Смит, Д. Дж. Бем, С. Нолен-Хоэксема;

под общей ред. В. П. Зинченко. – Санкт-Петербург : ПраймЕврознак, 2007. – 402 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. [Вид. друге, доповн. і виправ.] / С. У. Гончаренко. – Рівне : Волинські обереги, 2011. – 552 с.

Глазков Д. Б. Поведение типа А и его коррекция / Д. Б.Глазков : [Электронний ресурс]. – Режим доступа : http: // www.

elfuicia. ru / statti-po-psixologii.

Либина А.В. Стили реагирования на стресс : психологическая защита или совладание со сложными обстоятельствами?

Стиль человека : психологический анализ / А. В. Либина,

А. В. Либин. – М., 1998. – С. 190–204.

Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра

працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: Навч.

посіб. для студ. вищ. навч.закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, Т. В. Зайчикової. – [2-е вид. перероб. та доповн.]. –

К. : Міленіум, 2006. – 368 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Москальова, А. (2019). Психологічні особливості проявів поведінкового типу А серед керівників освітніх організацій. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (27). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%p