Особливості психотерапії у роботі з сім’ями, де росте дитина з психофізіологічними вадами

Автор(и)

  • О.В. Царькова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25p

Ключові слова:

сім’я, психотерапія, гармонія, школа батьків, допомога, соціальне середовище, прийняття, адаптація.

Анотація

У статті розглянуто особливості психотерапевтичної допомоги родинам, де росте дитина з психофізіологічними вадами. Увага акцентувалась на процесі та основних принципах організації психотерапевтичних заходів у системі реабілітації хворих дітей. Розглянуто необхідність тісної взаємодії таких сімей з медичними працівниками, педагогічними працівниками та соціальним середовищем. Досліджено, що для досягнення позитивних результатів у лікуванні та реабілітації дітей з особливими потребами важливим є обмін досвідом і взаємодія з іншими родинами, які мають такі ж самі проблеми. Визначено, що психотерапія є одним з основних методів у процесі лікування та реабілітації. Зроблено висновок, що для дитини з психофізіологічними вадами, необхідною є гармонія всередині родини, що саме за допомогою здорового мікроклімату можна отримати стійкі позитивні результати в лікуванні та перспективу на одужання. Акцентовано увагу на особливостях прийняття батьками того факту, що їхня дитина має певні вади. Визначено необхідність психотерапевтичної допомоги всій родині для більш ефективного подолання психоемоційних переживань стосовно захворювання дитини. Також у нашій роботі розглянуто індивідуальний підхід у процесі використання засобів та методів психотерапії. Зроблено висновок, що впливаючи на всі сторони особистості, психотерапія, заняття з психологом є тим способом лікування, який дозволяє пом’якшити і навіть усунути супутні розлади, дефіцит комунікації та когнітивних процесів. Визначено, що сьогодні не існує єдиного алгоритму надання психологічної допомоги як хворим дітям, так і їхнім родинам. 

Посилання

Кришталь В.В. Системная семейная психотерапия нарушений здоровья семьи / В.В. Кришталь // Медицинская психология. – 2007. – Т. 1, № 2. – С. 3–8.

Маркова М.В. До проблеми трансформації інституту сім’ї /

М.В. Маркова // Міжнародний психіатричний, психотерапевтичний та психоаналітичний журнал. – 2007. – № 1. –

С. 91–94.

Ветрила Т.Г. Успешное функционирование семейной

системы как основа развития и становления гармоничной

личности / Т.Г. Ветрила // Вестник психиатрии и психофармакотерапии. – 2008. – № 2 (14). – С. 27–31.

Мастюкова Е.М. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии / Е.М. Мастюкова, А.Г. Московкина. – М.,

– 560 с.

Силяева Е.Г. Психология семейных отношений с основами

семейного консультирования / Е.Г. Силяева. – М. : Академия, 2005. – 250 с.

Сорокин В.М. Содержание и динамика реакций родителей

на факт рождения ребенка с отклонениями в развитии / В.М.

Сорокин // ВЕСТНИК ОГУ. – №5. – 2001. – 235 с.

Татенко В.О. Сучасна психологія: теоретично-методологічні проблеми: навч. посіб. / В.О. Татенко. – К. : Вид-во НАУдрук, 2009. – 228 с.

Рахманов В.М. Семейная психотерапия у родителей детей с

ограниченными возможностями / В.М. Рахманов, Ю.Н. Завалко, Р.В. Рахманов // Сучасні методи діагностики і лікування психічних і соматичних розладів психогенного

походження (ХІІ Платонівські читання) : Матеріали науково-практичної конференції. – Харків, 2011. – С. 81–82.

Филиппова Г.Г. Психология материнства: Учебное пособие /

Г.Г. Филиппова. – М.: Изд-во Института Психотерапии,

– 240 с.

Шнейдер Л.Б. Психология семейных отношений: Курс лекций / Л.Б. Шнейдер. – М. : Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Царькова, О. (2019). Особливості психотерапії у роботі з сім’ями, де росте дитина з психофізіологічними вадами. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (27). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%p