Прояв девіантної поведінки студентів-психологів із вираженою функціональною асиметрією головного мозку

Автор(и)

  • О.Б. Єгорова
  • Г.С. Кизим
  • Н.І. Ільїнська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

девіантна поведінка, норма, виражена функціональна асиметрія головного мозку, психологічні теорії, особистість, студент-психолог.

Анотація

Проаналізовано основні підходи та визначення девіантної поведінки, що існують у сучасній науці. Проведено аналіз концепцій і напрямів психологічних досліджень, що займаються вивченням даного феномена. Встановлено, що найбільша частина інформації в літературних джерелах присвячена аналізові прояву девіантності у дітей і підлітків. Встановлено, що вивченню особливостей прояву девіантної поведінки юнаків із вираженою функціональною асиметрією головного мозку присвячено надзвичайно мало досліджень. Проведено психодіагностичне обстеження осіб, які навчаються на психологічних факультетах. Встановлено, що серед студентів переважає група респондентів із логічним мисленням («розумовий» тип); найменша кількість досліджуваних мають ведучу праву півкулю («художній» тип); третина осіб зі всієї вибірки поєднують у собі ознаки логічного й художнього мислення та утворюють групу «середнього» типу. Досліджено особливості невротичних реакцій, агресивних тенденцій та негативних емоційних переживань у майбутніх психологів. Визначено, що чим більше проявляється правопівкульна асиметрія, тим вищий рівень афективної нестійкості та соціальної неадаптивності юнаків. Встановлено, що у студентів з ведучою лівою півкулею під час спілкування агресивні тенденції дуже рідкі через здатність гальмувати свою агресію. Показано, що представники «середнього» типу найбільш ворожі, агресивні комунікативно, схильні до спонтанності агресії й до провокації агресії в оточуючих, стикаються з труднощами у спілкуванні. Зроблено висновок про необхідність враховувати показники девіантності молоді при організації соціально-психологічної служби у ВНЗ. Представлено перспективні шляхи подальшого дослідження.

Ключові слова: 

Посилання

Бондаренко А.Ф. Личностное и профессиональное самоопределение отечественного психолога-практика / А.Ф. Бондаренко // Психологический журнал. – 1993. – №1. – С. 63-77.

Дмитренко А.К. Мотиваційні та світоглядні аспекти вибору

професії психолога / А.К. Дмитренко // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 4. – С. 31-33.

Долинська Ю.Г. Проблеми особистісно – професійного зростання майбутніх практичних психологів / Ю.Г Долинська //

Психологія на перетині тисячоліть: Зб. наук. праць: в 3-х

т. – К.: Гнозис. – Т. 1. – І998. – С.429-437.

Змановская Е.В. Девиантология: (Психология отклоняющегося поведения): Учебное пособие / Елена Валерьевна Змановская. – М.: Академия, 2004. – 288 с.

Кон И.С. Психология ранней юности: книга для учителя /

Игорь Семенович Кон – М.: Просвещение, 1989. – 255 с.

Малкина-Пых И.Г. Теория функциональной асимметрии

мозга / И.Г. Малкина-Пых // Психосоматика. – М.: Эксмо,

– С. 39-44.

Павлов И.П. Лекции о работе больших полушарий головного мозга / И.П. Павлов // Хрестоматия по психологии. – М.:

Просвещение, 1987. – С. 280-281

Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів

[уклад. В.Б. Шапар та ін.]. – Х.: Прапор, 2009. – 672 с.

Шнейдер Л.Б. Девиантное поведение детей и подростков /

Лидия Бернгардовна Шнейдер. – М.: Академический проект; Трикста, 2005. – 336 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Єгорова, О., Кизим, Г., & Ільїнська, Н. (2019). Прояв девіантної поведінки студентів-психологів із вираженою функціональною асиметрією головного мозку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p