Сучасний стан проблеми навчання іноземної мови студентів вищого технічного навчального закладу: психологічний аспект

Автор(и)

  • І.В. Коваль

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

розвиток, особистість, мислення, розуміння, психологічні концепції, мисленнєва діяльність, пізнавальна комунікативна функції, навчання.

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан проблеми навчання іноземної мови студентів вищих технічних освітніх закладів. Зазначено, що специфіка предмета надає певної своєрідності процесу навчання. Встановлено, що основними особливостями специфіки вивчення іноземної мови є відсутність чітких меж і показників оволодіння нею; мова дає знання про символи оточуючого світу і правила користування цими символами; складність переходу з однієї мови на іншу. Проаналізовано, що мислення та спілкування іноземною мовою знаменує складну перебудову всієї структури формування думки й структури діяльності спілкування, які склалися на рідній мові. Констатовано, що для опанування мови величезне значення мають не тільки знання «самі по собі», але й формування та планування певних навичок аудіювання (слухання) та мовлення (говоріння), відпрацювання сталих прийомів «перекладання» перенесення граматичних конструкцій з однієї мови в іншу. Зроблено висновок, що процес оволодіння іноземною мовою представляється як такий, що складається з двох частин: процесу розуміння (усного та письмового тексту) та процесу породження висловлювання (усного і письмового тексту). Встановлено, що, розглядаючи процес розуміння, потрібно брати до уваги той факт, що ця мисленнєва діяльність виконує пізнавальну та комунікативну функції. Проаналізовано концепції різних дослідників щодо розуміння та відтворення інформації іноземною мовою.

Посилання

Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения усной речи

на иностранном языке / Б.В. Беляев. – М. : Просвещение,

– 227 с.

Давыдов В.В. Новый подход к пониманию структуры и содержания деятельности / В.В. Давыдов // Психологический

журнал, 1998. – №6. – С. 5-17.

Зимняя И.А. Психология перевода: Учебное пособие / Сост

И.А.Зимняя, В.И. Ермолович. – М.: Просвещение, 1981. –

с.

Зимняя И.А. Индивидуально-психологические факторы и

успешность научения речи на иностранном языке / И.А. Зимняя // Иностранные языки в школе. – 1970. – №1. – С. 34-46.

Калмыкова З.И. Проблемы диагностики умственного развития учащихся / З.И. Калмыкова. – М.: Педагогика, 1975. –

с.

Китайгородская Г.А. Методические основы интенсивного

обучения иностранным языкам / Г.А. Китайгородская. – М.:

Изд-во Моск. ун-та, 1986. – 176 с.

Клычникова З.И. Психология обучения чтению на иностранном языке / З.И. Клычникова. – М.: Просвещение,

– 224 с.

Онуфрієва Л.А. Теорія і практика іншомовної комунікативної взаємодії у підготовці майбутніх фахівців соціономічних

професій / Л.А.Онуфрієва // Проблеми сучасної психології.

Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології

імені Г.С. Костюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський:

Аксіома, 2014. – С. 473 – 491.

Онуфрієва Л.А. Особливості навчання і викладання німецької мови професійного спрямування на немовних спеціальностях ВНЗ у сучасних умовах / Л.А.Онуфрієва // „Wschodnie partnerstwo – 2013«. – Volume 15. Filologiczne nauki:

Materialy IX Miedzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji. – Przemysl. Nauka i studia, 2013. – S. 63-66.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коваль, І. (2019). Сучасний стан проблеми навчання іноземної мови студентів вищого технічного навчального закладу: психологічний аспект. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p