Психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів

Автор(и)

  • А.І. Куриця
  • Д.І. Куриця

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

лідерські якості, психолого-педагогічні умови, програма розвитку лідерських якостей студентів, розвиток відповідальності, відповідальність як інтегральна якість особистості, тренінгові технології.

Анотація

У статті проаналізовано психолого-педагогічні умови, необхідні для ефективного розвитку лідерських якостей студентів. З’ясовано, що програма розвитку лідерських якостей студентів передбачає створення як відповідного розвивального середовища (спеціальні психолого-педагогічні впливи, групова взаємодія в процесі тренінгу, організація суспільно значущої діяльності студентів), так і комплекс засобів, спрямованих на розвиток мотивації самопізнання та самовдосконалення особистості, саморозвиток відповідальності як інтегральної особистісної якості, що виступає системоутворюючою стосовно лідерських якостей. Процес розвитку лідерських якостей студентів повинен виступати частиною цілісного педагогічного процесу ВНЗ й базуватися на особливих умовах, що забезпечують його ефективність. Основою розвитку лідерських якостей студентів виступає розвиток відповідальності як інтегральної якості особистості, що має складну структуру та виявляється на різних рівнях. Обґрунтовано застосування принципів системності, розвитку, діяльнісного, особистісно орієнтованого, аксіологічного, суб’єктно-вчинкового підходів як методологічної основи програми розвитку лідерських якостей особистості студента на основі відповідальності. Встановлено, що в умовах тренінгових та ігрових технологій створюються сприятливі умови для розвитку лідерських здібностей особистості, для вивчення на практиці закономірностей і механізмів соціального впливу, для оволодіння лідерськими вміннями.

Посилання

Адлер Ю.П. Лидерство как механизм постоянного обеспечения конкурентоспособности / Ю.П. Адлер, В.В. Липкина //

Стандарты и качество. Электронная версия журнала. – Режим доступа: http://www.stq.ru/stq/adetail.php?ID=5820

Вежевич Т. Е. Педагогические условия развития лидерских качеств учащихся : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 /

Т.Е. Вежевич. – Улан-Удэ, 2001. – 198 c.

Мараховська Н. В. Тренінг як один зі способів виявлення

та розвитку лідерських якостей у педагогів вищої школи /

Н. В. Мараховська // Наук. вісн. Чернів. ун-ту. Сер. Педагогіка та психологія: зб. наук. пр. – Чернівці : Чернів. нац.

ун-т ім. Ю. Федьковича, 2005. – Вип. 244. – С. 97-103.

Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: монографія

/ М.В.Савчин. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.

Социальная психология: ключевые идеи / Р. Бэрон, Д. Бирн,

Б. Джонсон. – 4-е изд. – СПб.: Питер, 2003. – 512 с.

Татенко В.О. Суб’єктно-вчинкова парадигма в сучасній психології / В.О. Татенко // Людина. Суб’єкт. Вчинок: Філософсько-психологічні студії / [За заг. ред. В.О. Татенка]. – К.:

Либідь, 2006. – 360 с. – С. 316-358.

Яблонська Т.М. Тренінг педагогічної рефлексії для студентів та вчителів: Експеримент. програма / Т.М. Яблонська //

Практична психологія та соціальна робота. – 1999. – N2, 3. –

С.9-12; С. 12-13.

##submission.downloads##

Як цитувати

Куриця, А., & Куриця, Д. (2019). Психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p