Аналіз результатів дослідження емоційно-вольової та мотиваційної сфер спеціалістів банківської сфери

Автор(и)

  • К.О. Кушніренко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

спеціаліст, банківська сфера, емпіричне дослідження, результат, методика, емоційно-вольова сфера, мотиваційна сфера, особистість, діяльність.

Анотація

У статті проаналізовано результати дослідження особливостей емоційно-вольової та мотиваційної сфер спеціалістів банківської сфери. Наданий короткий опис кожної з досліджуваних сфер. Емоційно-вольова сфера визначена як сфера психіки, яка пов’язана з переживанням людиною свого відношення до дійсності, до людей, з якими вона спілкується, її діяльність, що вимагає вияву певних зусиль. Мотиваційна сфера визначена як сукупність мотивів, які формуються і розвиваються протягом її життя. Досліджено 100 працівників банківської сфери на основі 4 методик: 2 – для вивчення емоційно-вольової сфери та 2 – для вивчення мотиваційної сфери. Зроблено висновок, що характерними ознаками емоційно-вольової сфери спеціалістів банківської сфери виявились: схильність до інтернальної моделі поведінки, висока успішність у житті, впевненість у собі, цілеспрямованість, незалежність, врівноваженість, доброзичливість, контактність, моральність, намагання дотримуватись правил, встановлених в конкретному соціумі, довірливістя, сила волі, багата увага, низькі показники по внутрішнім причинам соціальної фрустрації, високі показники по зовнішнім причинам соціальної фрустрації. Проаналізовано, що характерними ознаками мотиваційної сфери спеціалістів банківської сфери виявились: є мотивація самоствердження в праці, що є дуже позитивним для всієї банківської сфери в цілому, оскільки, прагнучи до самоствердження, людина якісно та добросовісно виконує свою роботу; найбільш характерною є спрямованість особистості на діяльність (роботу), тобто допомога окремим членам групи висловлювати свої думки; підтримка групи, щоб вона досягла поставленої мети; брати у свої руки керівництво, коли мова йде про вибір завдання; легко і доступно викладають свої думки та міркування.

Посилання

Занюк С.С. Психологія мотивації / С.С. Занюк. – К.: Либідь,

– 304 с.

Корольчук М.С. Основи психології: схеми, опорні конспекти, методики / М.С. Корольчук, В.М. Крайнюк, В.М. Марченко. – К.: Ніка-Центр, 2005. – 324 с.

Корольчук М.С. Теорія і практика професійного відбору /

М.С. Корольчук, В.М. Крайнюк. – К.: Ніка-Центр, 2006. –

с.

Максименко С.Д. Общая психология / С.Д. Максименко. –

М.: Рефл-бук; К.: Ваютер, 1999. – 528 с.

Никифорова Г.С. Психологическое обеспечение профессиональной деятельности / Теория и практика/ Г.С. Никифорова. – СПб.: Речь, 2010. – 816 с.

Підприємство: психологічні, організаційні та економічні

аспекти / [С.Д. Максименко, А.А. Мазаракі, Л.П. Кулаковська, Т.Ю. Кулаковський] – К. : КНТЕУ,2012. – 720 с.

Сушко Н.М. Менеджмент персоналу в банках / Н.М. Сушко. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 146 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кушніренко, К. (2019). Аналіз результатів дослідження емоційно-вольової та мотиваційної сфер спеціалістів банківської сфери. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p