Особливості інтелектуального ставлення до здорового способу життя

Автор(и)

  • М.О. Марценюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

ставлення, валеоустановка, цінності, здоров’я, здоровий спосіб життя, формування, розвиток.

Анотація

В статті описуються свідомі та неусвідомлювані (валеоустановки) ставлення до здорового способу життя. Розглядається і надається визначення валеоустановок, висвітлюються їх складові: когнітивний компонент, емоційно-оцінковий та поведінковий компоненти. Аналізуються сучасні наукові дослідження проблеми психологічних особливостей розвитку інтелектуального ставлення до здоров’я та здорового способу життя. Було здійснено аналіз робіт низки авторів: О.В. Воднєвої, Т.В. Сущенко, В.С. Кучменко, В.Н. Беленова, З.А. Чайнікова, Л.Н. Овчиннікової. Аналіз робіт цих авторів дозволив виділити ряд особливостей по-перше, всі названі автори формулюють проблему ціннісного ставлення до здоров’я і здорового способу життя як проблему його формування; по-друге, окремі автори формулюють проблему як проблему формування ціннісного ставлення до здорового способу життя, а не до здоров’я; по-третє, у всіх випадках формування ціннісного ставлення до здоров’я і здорового способу життя автори виходять з уявлень про структурні компоненти ставлення до здоров’я; по-четверте, у названих авторів виявляється подвійність позиції щодо того, чи може здоров’я виступати як термінальна цінність; по-п’яте, всі перераховані автори аналізують проблему формування ціннісного ставлення до здоров’я з погляду педагогіки; по-шосте, роботи вказаних авторів присвячені формуванню ціннісного ставлення до здоров’я у різних соціальних груп: у дошкільників, школярів, педагогів вищої школи, керівників освітніх установ, майбутніх вчителів. На основі узагальнення теоретичних даних робляться висновки, які стосуються психологічної природи, механізмів та функцій ціннісного ставлення до здорового способу життя.

Посилання

Бездухов В.П. Ценностный подход к формированию педагогической направленности студента – будущего учителя /

В.П. Бездухов, А.В.Бездухов. – Самара: Изд-во СамГПУ,

– 185 с.

Беленов В.Н. Формирование ценностного отношения старшеклассников к здоровью в процессе физического воспитания: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01/В.Н.Беленов. – Самара, 2000. – 163 с.

Васильева О.С. Психология здоровья человека: эталоны,

представления, установки / О.С.Васильева, Ф.Р.Филатов. –

М.: Академия, 2001. – 462 с.

Іванашко О.Є. Психологічний аналіз усвідомлення здорового способу життя дітьми дошкільного віку: Дис.канд. психол. наук: 10.00.07/О.Є.Іванашко; Волинський держ. ун-т

ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2001. – 221 арк.

Каган М.С. Философская теория ценности /М.С.Каган. –

СПб.: Питер, 1997. – 205 с.

Мясищев В.Н. Психология отношений: избранные психологические труды / Под ред. А.А. Бодалева. – М.: Изд-во

института практич. психоло гии; Воронеж: НПО «Модэк»,

– 356 с.

Слободчиков В.И. Основы психологической антропологии.

Психология развития человека: Развитие субъективной реальности в онто генезе / В.И.Слободчиков, Е.И.Исаев – М.:

Школьная пресса, 2000. – 416 с.

Узнадзе Д.Н. Психол огия установки/Д.Н.Узнадзе. – СПб.:

Питер, 2001. – 416 с.

Чайников С. А. Формирование ценностного отношения к

здоровому образу жизни педагогов высшей школы в условиях Кольского Севера: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 /

С.А.Чайников. – Мурманск, 2004. – 160 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Марценюк, М. (2019). Особливості інтелектуального ставлення до здорового способу життя. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p