Компенсування недоліків та задоволення першочергових потреб – завдання сучасної соціальної роботи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pКлючові слова:
соціальна робота, компенсування недоліків, потреби, освіта, соціально-освітня діяльність, діагностика.Анотація
Проблемою суспільного компенсування або відшкодування недостач, які виникають в середовищі існування людини, займається багато соціальних інституцій, діяльність яких пов’язана з соціальною допомогою і освітою. У сучасному світі спостерігається багато недоліків у задоволенні першочергових потреб, що призводить до ослаблення здібностей у функціонуванні не тільки індивіда, соціальної групи, але й місцевих спільнот. Тому важливо, щоб в соціально-освітній діяльності ці потреби і недоліки були правильно розпізнані і діагностовані. Належна діагностика є елементом справного і ефективного забезпечення засобів і можливостей. Потребу ми визнаємо як стан, в якому індивід чи група відчуває бажання задоволення будь- якої нестачі. Адже ми знаємо, що брак можливостей для задоволення конкретної потреби призводить до фрустрації і депресії. Саме тому через соціальну діяльність потрібно надати будь-яку можливу допомогу в компенсуванні недоліків, наявних серед членів певної спільноти. Особливо це стосується освітньої, матеріальної та суспільної діяльності, в тому числі йдеться про забезпечення належних умов життя тим, хто позбавлений цього; задоволення тих потреб, які не можуть бути задоволені людиною самостійно або іншими інституціями; зведення до мінімуму негативного впливу тих чинників, які неможливо змінити чи усунути; досягнення кращого рівня та якості життя; покращення вміння груп та місцевих спільнот самостійно розвиватися й розв’язувати власні проблеми; ефективна організація надання різноманітних форм допомоги та управління ними, а також розвиток відповідної інфраструктури. Працівник через свій вплив і роботу з індивідом повинен змінювати його поведінку і активізувати клієнта до самостійної роботи в цій сфері у майбутньому.
Посилання
Wyrembak J., Demokratyczne państwo prawa wobec zagrożeń
współczesnego świata [w:] Problemy społeczne w grze
politycznej. Współczesne zagrożenia społeczne- diagnoza i
przeciwdziałanie (red) Królikowska J. – Warszawa, 2006.
Nieszporek A., Wódz K., Grupy zmarginalizowane, przedsiębiorczość społeczna, praca socjalna – strategie rozwoju
społeczności lokalnych [w:] Kazimierczak T., Rymasz M. (red)
W stronę aktywnej polityki społecznej. – Warszawa, 2003.
Radziewicz-Winnicki A., Pedagogika społeczna. – Warszawa,
Lepalczyk I., Niektóre pojęcia z problematyki socjalnej
[w:] Problem kształcenia pracowników socjalnych (red)
Lepalczyk I. – Warszawa, 1981.
Szatur-Jaworska B., Teoretyczne podstawy pracy socjalnej [w:]
Pedagogika społeczna (red) Pilch T., Lepalczyk I. – Warszawa,
SkidmoreRex A., Thackeray M.G., Wprowadzenie do pracy
socjalnej. – Katowice, 1998.
Marynowicz-Hetka E., Praca socjalna i jej aktualne wymiary
[w:] Pedagogika społeczna i praca socjalna – przegląd stanowisk
i komentarzy. – Katowice, 1998.
Kazimierczak T., Praca socjalna. Między upośledzeniem
społecznym a obywatelskością. – Katowice, 2006.
Gierszewska R., Nowe koncepcje kształcenia pracowników
socjalnych [w:] Pracownik socjalny a lokalny rynek pracy (red)
Fic M. – Zielona Góra, 1993.
Rybczyńska D. A., Olszak-Krzyżanowska B., Aksjologia pracy
socjalnej – wybrane zagadnienia. – Warszawa, 1995.
De Robertis C., Metodyka działania w pracy socjalnej. –
Katowice, 1998.
Wierzchowska-Konera B., Pedagogika jako nauka [w:]
Peda gogika podręcznik dla szkól medycznych (red) Ciechaniewicz W. – Warszawa, 2000.
Grzybek G., Podstawy pracy socjalnej – ujęcie antropologicznoetyczne. – Bielsko-Biała, 2006.
Chomińska L., Praca socjalna w zadaniach opieki i wychowania [w:]
Paluch M., Chomińska L.Pedagogika społeczna i praca socjalna.
Działalność wspierająca jednostki, grupy społeczne i społeczności
lokalne. Wydawnictwo Narodowego Uniwersytetu w Kamieńcu
Podolskim im. I. Ogienka. – Ukraina, Kamieniec Podolski, 2013.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.